آموزش حقوق محیط زیست به کودک در بستر بازیهای رایانهای
Child Environmental Law Education Via Video Games
نویسندگان :
آرش ملکی ( دانشگاه قم ) , علی مشهدی ( دانشگاه قم )
چکیده
حقوق محیط زیست به مثابه یک حق بشری (حق انسان بما هو انسان) امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به ضرورت حفظ محیط زیست به جبران ناپذیر بودن خسارات زیست محیطی باز میگردد. در این چارچوب روشهای آموزش غیرمستقیم به مثابه فرصتهای افزایش آگاهی عمومی در قبال حقوق محیط زیست قلمداد میشوند. یکی از این فرصتهای آموزشی بازیهای رایانهای میباشند که ضمن سرگرم سازی مخاطب امکان انتقال گزارههای حقوقی زیست محیطی را نیز فراهم میآورند. مطابق دادهها، 20% از مخاطبان بازیهای رایانهای را کودکان تشکیل میدهند. همچنین شایسته است تا ضمن ساده سازی مطالب آموزشی، تناسب میان سرگرمی در طراحی بازیهای رایانهای بر مبنای آموزش حقوق محیط زیست رعایت شود. در یک نگاه کلی، بازیهای رایانهای به هشت دسته قابل تقسیم میباشند که از بین آنها بازیهای اکشن، بازیهای اکشن ˍماجرایی، بازیهای نقش آفرینی و بازیهای راهبردی از ظرفیت بیشتری جهت انتقال مطالب آموزش حقوق محیط زیست برخوردار میباشند و میتوان از ظرفیتها موجود در آنها به منظور انتقال دانش حقوق محیط زیست بهرهمند شد.کليدواژه ها
اصل پیشگیری، بازی رایانهای، حقوق محیط زیست، نظریه هوشهای چندگانهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:آرش ملکی , 1400 , آموزش حقوق محیط زیست به کودک در بستر بازیهای رایانهای , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.