پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب

Investigating the Relationship between Visual Communication Students Use of Computer Games and David Kolb s Theory of Learning Styles
نویسندگان :

سحر اتحادمحکم ( دانشگاه هنر شیراز ) , گیتا مصباح ( دانشگاه هنر شیراز )

دانلود فایل   

چکیده

شناخت دانشجویان یکی از عوامل مهم تأثیر گذار بر آموزش و پرورش است. به منظور کسب نتایج بهتر در فرایند آموزش دروس تخصصی در رشتۀ ارتباط تصویری نیاز است تا سبک های یادگیری دانشجویان این رشته مورد توجه واقع شود. در عصر حاضر علی رغم اینکه بازی های رایانه ای به عنوان یکی از رسانه های رایج بخش اعظمی از اوقات فراغت جوانان را فرا گرفته، نقش موثری بر نحوه یادگیری و آموزش دارد. مسئله پژوهش این است دانشجویان ارتباط تصویری که با تصویر و تفکر خلاق سر و کار دارند؛ آیا وابستگی یا عدم وابستگی آنها به بازی های رایانه ای تأثیری بر سبک یادگیریشان دارد یا خیر؟ و چه نوع سبک یادگیری در آموزش دارند؟ هدف از انجام این پژوهش، مقایسه سبک یادگیری در دانشجویان ارتباط تصویری وابسته و غیر وابسته به بازی های رایانه ای است. فرض بر آن است این دو گروه از دانشجویان سبک های یادگیری و عملکرد متفاوتی نسبت به یادگیری دارند. جامعه آماری پژوهش حاضر با یک گروه آزمودنی، 21 نفر از دانشجویان کارشناسی ارتباط تصویری دانشگاه هنر شیراز که بطور تصادفی انتخاب شدند. در مرحله اول، داده ها بر اساس پرسشنامه اولیه برای سنجش میزان علاقه و درگیری دانشجویان به بازی های رایانه با اعتبار روایی صوری بالا و مشخص کردن گروه های مقایسه و در مرحله دوم برای سنجش سبک های یادگیری از پرسشنامه دیوید کُلب با ضریف آلفای کرونباخ 88 % مورد استفاده قرار گرفت. این مطالعه نشان داد سبک های یادگیری در دانشجویان وابسته و غیر وابسته به بازی های رایانه ای متفاوت است. سبک یادگیری دانشجویان وابسته مبتنی بر آزمایشگری فعال با رویکرد واگرا، در دانشجویان غیر وابسته، مشاهده تأملی با رویکرد جذب کننده و بطور کلی در دانشجویان ارتباط تصویری آزمایشگری فعال با رویکرد واگرا است.

کليدواژه ها

پرسشنامه کلب، سبک های یادگیری، بازی های رایانه ای

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سحر اتحادمحکم , 1400 , بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • «ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم
  • نقش بازی‌وارسازی بر تغییر رفتار کارکنان در یک سازمان
  • لزوم توجه به حقوق کودکان در برخورداری و حفظ محیط زیست سالم در بازی‌های رایانه‌ای
  • استفاده از بازی رایانه ای ترديکو برای بهبود مهارت های ارتباطی
  • تحلیل تماتیک روند پژوهشی بازی های جدی در ایران و در جهان
  • بررسی تاثیر توانبخشی شناختی( CRT ) مبتنی بر بازی های رایانه ای بر اجزای شناخت در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی
  • dido بازی جدی مبتنی بر توانبخشی با هدف بهبود مشکل بینایی عدم هماهنگی حرکت چشم
  • اثربخشی درمان مبتنی بر مهرورزی مادران بر اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، ارتباط با والدین و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی
  • طراحی الگوی بازی رایانه ای فا می‌ لا با تمرکز بر رشد گام به گام کودکان در آموزش موسیقی
  • استفاده از الگوریتم k-برش برای تحلیل بازی‌ برخط چند‌نفره
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]