تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده مطالعه وب سایت های فروش بازی های دیجیتال
The effect of gamification on the intention to buy digital games with the mediating role of trust in the seller a study of digital game sales websites
نویسندگان :
الهام محسنی ( دانشگاه اصفهان ) , مجید محمد شفیعی ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
تأثیر گیمیفیکیشن بر تجارت الکترونیک در تمام کسب و کارها مشهود است. استفاده از عناصر بازی در تجارت، خرید را جذاب نموده و سودآوری را افزایش می دهد. این پژوهش به منظور تبیین تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید مصرف کنندگان بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده انجام گرفته است. پژوهش از نوع کاربردی و گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری را 221 نفر از مشتریان وب سایت های مختلف فروش بازی های دیجیتال تشکیل می دهند که به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های پژوهش با روش میدانی و پرسشنامه گردآوری شده است که پایایی و روایی آن تأیید شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد گیمیفیکیشن بر سودمندی درک شده، اعتماد به فروشنده و قصد خرید تأثیر می گذارد. از نتایج دیگر تحقیق، تأثیر مثبت سهولت استفاده درک شده بر سودمندی درک شده است که در نهایت باعث اعتماد به فروشنده شده و موجب قصد خرید یا خرید مجدد می شود. کسب و کارهای صنعت بازی های دیجیتال می توانند با استفاده از ابزارهای گیمیفیکیشن همچون اعطای امتیازهای مختلف به مشتریان و تشویق آنها به جمع آوری امتیازها موجب خرید و یا خرید مجدد مشتریان شده و سودآوری کسب و کار این صنعت را بهبود بخشند.کليدواژه ها
گیمیفیکیشن، توزیع بازی های دیجیتال، اعتماده به فروشنده، قصد خرید، نظریه پذیرش فناوریکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:الهام محسنی , 1400 , تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده مطالعه وب سایت های فروش بازی های دیجیتال , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.