پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله طراحی هنری بازی عیار تنها با تاکید بر فرهنگ و ادبیات تاریخی ایرانی
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

طراحی هنری بازی عیار تنها با تاکید بر فرهنگ و ادبیات تاریخی ایرانی

Ayar Was Alone Video Game Design with Emphasis on Iranian Culture and Historical Literature
نویسندگان :

مریم انصاری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سعید لطیفی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , امیرحسین بابایی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

آنچه پیش روی‌تان است گزارش طراحی بازی برای بازی ویدیویی «عیار تنها» است که هم اکنون در مرحله ساخت است. این گزارش شامل شرح تصمیمات گروه برای طراحی اجزای اصلی سازنده‌ی بازی است. اگرچه این بازی برای عرضه آماده نیست، نمونه‌ی اولیه آن ساخته شده است، و این گزارش نیز می‌تواند تجسمی از آن را در اختیارتان قرار دهد. ایده‌ی بازی برگرفته از نمایشنامه‌ی «عیار تنها» نوشته‌ی بهرام بیضایی است. موضوع داستان در مورد سربازی است که تنها فرد باقی‌مانده از سپاه خوارزمشاهی در مقابل حمله مغول است. او به چشم خود تارومار شدن سپاه را به دست مغول‌ها دیده و با وحشت پا به فرار گذاشته است. داستان حول محور رویکرد سرباز پس از فرار از دست مغول‌ها می‌چرخد، آن هم در دنیایی که هر لحظه خطر حمله‌ی مغولان آن را تهدید می‌کند و صدای سم اسبانشان شنیده می‌شود. این بازی قصد دارد در فضایی سرگرم‌کننده بستری را فراهم آورد تا چالش‌های فلسفی موجود در داستان نیز بازی‌کننده را درگیر کند. در این راستا، برخی بازی‌های مبتنی بر کتاب مورد مطالعه قرار گرفته و همچنین مطالعه‌ای کتابخانه‌ای در مورد روایت در بازی‌های ویدیویی و تولید بازی‌ بر مبنای کتاب و داستانگویی میان‌رسانه‌ای و همچنین اهمیت تاریخ فرهنگ و ادبیات در ساخت بازی‌های ویدیویی صورت گرفت تا راه مناسب برای رسیدن به هدف بازی مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله روش انتخاب شده به تفصیل توضیح داده می‌شود و همچنین به برخی جزییات فرآیند تولید بازی پرداخته می‌شود.

کليدواژه ها

بازی‌ ویدیویی، روایت، ادبیات تاریخی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , طراحی هنری بازی عیار تنها با تاکید بر فرهنگ و ادبیات تاریخی ایرانی , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل بینامتنی بازی آنسوی باران و دره یادبود با تکیه بر مینیمالیسم
  • یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل
  • بهبود تولید مراحل بازی Super Mario Bros با استفاده از الگوریتم‌های نمونه‌برداری در زبان برنامه‌سازی احتمالاتي فيگارو
  • امکان سنجی اثرگذاری بازی های رایانه ای بر اختلال سوگیری افراد افسرده به همراه تولید یک بازی رایانه ای دیالوگ محور
  • بهبود عملکرد شبکه عصبی عمیق در تولید خودکار محتوای بازی های رایانه ای
  • تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده مطالعه وب سایت های فروش بازی های دیجیتال
  • بررسی تاثیر توانبخشی شناختی( CRT ) مبتنی بر بازی های رایانه ای بر اجزای شناخت در دانش آموزان با اختلال اضطراب اجتماعی
  • بازی رایانه ای «بهگفت»؛ بهبود اختلال تولیدی در گفتاردرمانی کودکان
  • بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • Parak the Pigeon-post a Videogame for Children Speech Rehabilitation
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]