پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان

Boomobar An Augmented Reality Serious Game with the purpose of Teaching Geography for kids
نویسندگان :

ویرا رنجبر قاسمی ( هنر اسلامی تبریز ) , نیما سیاوش آبکنار ( هنر اسلامی تبریز ) , مرضیه داوری دولت آبادی ( هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

عصر دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی باعث تغییرات بسیاری در زندگی مردم شده است. که ازجمله‌ی آن می‌توان به روش های آموزش اشاره کرد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که بازی‌ها می‌توانند در روند یادگیری تأثیر مثبتی داشته باشند. امروزه کودکان به محتوای دیجیتالی و بازی‌های این چنینی علاقه‌ی بیشتری نسبت به محتوا و بازی‌های فیزیکی دارند که دلیل آن جذابیت‌های بصری و سرگرم‌کننده بودن دنیای دیجیتال است. همچنین تکنولوژی واقعیت افزوده نیز، باعث تعامل بیشتر کاربران می‌شود که این امر در آموزش بسیار حائز اهمیت است. ازجمله آموزش‌های لازم به کودکان، آموزش جغرافیا و آشنایی آن‌ها با استان‌های کشورمان و مراکز آن‌ها است. در این مقاله به مباحث یادگیری از طریق بازی، واقعیت افزوده و همچنین تأثیرگذاری این روش‌ها بر کودکان پرداخته شده است. سپس نمونه‌هایی از بازی‌های واقعیت افزوده در حوزه آموزش جغرافیا معرفی و ارزیابی ‌شده‌اند تا با تکیه‌بر تحقیقات، بازی واقعیت افزوده‌ای برای آموزش جغرافیا به کودکان طراحی شود. برای طراحی بازی، مدل‌های بناهای تاریخی استان‌ها ساخته شدند و کلیه مراحل برنامه‌نویسی و اجرای بازی در محیط یونیتی انجام شد. بازی بوموبر با توجه به کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان طراحی شده و شامل دو بخش حل پازل و یادگیری مراکز استان‌ها به وسیله‌ی نماد سه بعدی بناهای تاریخی آن‌ها است. همچنین از پروتوتایپ اولیه بازی، توسط متخصصین بازی های رایانه‌ای ارزیابی اولیه صورت گرفته است که نتایج آن بیانگر مثبت بودن سناریو و اجزای بازی است.

کليدواژه ها

واقعیت افزوده، جغرافیا، بازی جدی، آموزش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نیما سیاوش آبکنار , 1400 , بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی و توسعه یک بازی هدفمند برای شناسایی نامتغیرهای برنامه
  • موسیقی و اُنس بازیکن با کاراکتر در بازی‌های رایانه‌ای
  • طراحی الگوی بازی رایانه ای فا می‌ لا با تمرکز بر رشد گام به گام کودکان در آموزش موسیقی
  • «ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم
  • تبیین تجربه بازیکنان ویدئویی در مواجهه با رابط‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری( مطالعه موردی فرزندان مورتا)
  • مروری بر چالش‌های طراحی موسیقی متن در بازی‌های رایانه‌ای
  • آموزش حقوق محیط زیست به کودک در بستر بازی‌های رایانه‌ای
  • امکان سنجی اثرگذاری بازی های رایانه ای بر اختلال سوگیری افراد افسرده به همراه تولید یک بازی رایانه ای دیالوگ محور
  • بررسی نمودهای گروتسک بر شخصیت پردازی و روایت بازی های هوشمند معاصر کودکان در ایران با تکیه بر نظریه میخاییل باختین
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]