پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل

An Advanced Actor Critic for Agent Learning in the Google Football Game Environment
نویسندگان :

شقایق صفاری ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دٌرّی‌گیو ( دانشگاه سمنان ) , فرزین یغمایی ( دانشگاه سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

این مقاله یک الگوریتم یادگیری تقویتی عمیق را که عملگر نقاد پیشرفته نامیده می‌شود و بر اساس الگوریتم عملگر نقاد است، برای آموزش هوش‌مصنوعی بازی فوتبال ارائه می‌دهد. از آن‌جایی‌که گاهی در برخی حالات، برخی اقدامات لزومی ندارند که اعمال شوند، بنابراین این مدل به منظور دستیابی به تخمین ارزش دقیق و انتخاب صحیح عمل در فضایی پیوسته معرفی شده است. لذا وجود معیاری برای ارزیابی میزان اهمیت و مزیت هر عمل در هر حالت می‌تواند پارامتر ارزشمندی باشد. از این رو با توجه به مزایای مدل Dueling DQN و عملگر نقاد، مدل ارائه شده از ترکیب شبکه Dueling DQN در معماری عملگر نقاد استفاده کرده است. هدف، بهبود عملکرد الگوریتم عملگر نقاد معمولی در یک محیط پیچیده است. مطالعه موردی از اموزش هوش‌مصنوعی بازی، بازی فوتبال است. نتایج تایید می‌کند که الگوریتم بهبود یافته به طور موثر عملکرد را از نظر میانگین پاداش، نسبت به هر یک از دو مدل Dueling DQN و عملگر نقاد به صورت جداگانه بهبود می‌دهد. تجزیه و تحلیل در مورد چگونگی بهبود عملکرد مدل ارائه شده نیز، در بازی فوتبال ارائه شده است.

کليدواژه ها

یادگیری تقویتی عمیق، بازی فوتبال، عملگر نقاد، Dueling DQN، عملگر نقاد پیشرفته

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شقایق صفاری , 1400 , یک عملگر نقاد پیشرفته برای یادگیری عامل در محیط بازی فوتبال گوگل , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • رابطه بین مفاهیم مختلف حوزه گیم ها
  • کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی
  • انگیزش کاربر و تاثیر آن بر نگرش به بازی های خدماتی و تمایل به خرید آنلاین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها
  • بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان
  • مروری بر چالش‌های طراحی موسیقی متن در بازی‌های رایانه‌ای
  • مقایسه پرخاشگری و انزوا طلبی در کودکان معتاد به بازی های رایانه ای و کودکان عادی دبستانی شهر اصفهان
  • آموزش حقوق محیط زیست به کودک در بستر بازی‌های رایانه‌ای
  • شناخت شاخص‎های بومی سوادبازی‌های ‎رایانه ‎ای مصاحبه عمیق با کارشناسان
  • طراحی بازی رایانه‌ای فیزیکی مبتنی بر زاویه‌سنجی برای توان‌بخشی آسیب‌دیدگی‌های شانه
  • بررسی نمودهای گروتسک بر شخصیت پردازی و روایت بازی های هوشمند معاصر کودکان در ایران با تکیه بر نظریه میخاییل باختین
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]