پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی

Control of computer games by tracking the anatomical marker points of the body real immersion Experience in cyberspace
نویسندگان :

یزدان قنواتی ( دانشگاه اصفهان ) , مریم صالحی ( دانشگاه ارومیه ) , جواد راستی ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

بازی های رایانه‌ای-حرکتی یکی از شاخه های جذاب و جدید صنعت سرگرمی هستند که پاسخی بر کم‌تحرکی در جامعه امروزی و کسل‌کننده بودن تمرینات ورزشی به شمار می روند. در این بازی ها به جای ابزارهای مرسوم ماوس، صفحه کلید، جوی‌استیک و سایر کنترل‌کننده‌های مرسوم، کنترل بازی به کمک حرکات بدن صورت می گیرد که فرصتی برای افزایش تحرک و نیز جذاب کردن تمرینات خسته کننده ی توانبخشی و ورزشی از طریق ایجاد حس غوطه‌وری در فضای مجازی فراهم می آورند. در این پژوهش با بهره گیری از کتابخانه ی مِدیاپایپ سیستمی طراحی شده تا به‌کمک آن، حرکات بدن تشخیص داده شده و ردیابی شوند تا بر اساس موقعیت و حالت قرارگیری بدن، کنترل نرم افزارهای مختلف بدون نیاز به سخت افزارهای مرسوم میسر شود. هدف اصلی این تحقیق، فراهم آوردن بستری برای ترغیب کاربران صنعت سرگرمی به انجام حرکات فیزیکی همزمان با انجام فعالیت های مرتبط با تکنولوژی های هوشمند است تا گامی در زمینه بهبود سلامت جامعه به خصوص سلامت فیزیکی کاربران برداشته شود. دست آورد ما در این پژوهش، طراحی سیستمی بر مبنای موقعیت مکانی کاربر جهت کنترل یک بازی ویدیویی در سبک رانِر است که کاربر به کمک آن، می تواند بازی را به جای استفاده از صفحه کلید با حرکات فیزیکی خود کنترل کند که علاوه بر تأثیرگذاری در بهبود وضعیت جسمی و سلامت روانی وی، جذابیت های اجرای بازی را نیز افزایش می‌دهد و به وی امکان غوطه‌وری فیزیکی در یک فضای مجازی را ارائه می‌کند.

کليدواژه ها

بازی های رایانه ای-حرکتی، تمرینات ورزشی، مدیاپایپ، ردیابی حرکات بدن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یزدان قنواتی , 1400 , کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی میزان محبوبیت بازی‌های رایانه‌ای براساس نظرمنتقدین با هدف شناخت بازی برتر
  • بینو بازی جدی مبتنی بر اصول توانبخشی با هدف بهبود اختلال حافظه دیداری
  • رابطه بین مفاهیم مختلف حوزه گیم ها
  • تأثیر گیمیفیکیشن بر قصد خرید بازی های دیجیتال با نقش میانجی اعتماد به فروشنده مطالعه وب سایت های فروش بازی های دیجیتال
  • بازی وارسازی رویکردی نو در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • ابعاد تعاملی در بازی های چند کاربره انلاین
  • بوموبر بازی جدی واقعیت افزوده آموزش جغرافیا برای کودکان
  • نقش بازی های رایانه ای در بزهکاری وبزه دیدگی اطفال(مطالعه موردی دبستان های شهرستان کلیبر)
  • حفاظت از حق بر حریم خصوصی کودکان و حفاظت از داده ها در بازی های آنلاین با تاکید بر قوانین اتحادیه اروپا
  • مصورسازی داده‌های کمپین‌های تبلیغاتی جهت تحلیل بهتر بازی‌های تبلیغاتی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]