پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
  4. مقاله استفاده از موشن کپچر برای شناسایی حالات احساسی صورت
عنوان رویداد : هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400

استفاده از موشن کپچر برای شناسایی حالات احساسی صورت

Use motion capture to identify emotional states of the face
نویسندگان :

آوا سادات طباطبائی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مجتبی حجابی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مجید سعیدپور ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , علی فراهانی ولاشجردی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و امکانات موجود در حوزه گیم، فیلم و جلوه های ویژه، شناسایی حرکتهای کاراکتر‌ها از حرکات واقعی سخت شده است. در گذشته بازنمایی احساسات در کاراکترهای انیمیشن فقط به چند حالت کلی مانند خشم، تعجب یا خوشحالی خلاصه می شد ولی امروزه علاوه بر این ما احساسات ترکیبی و همزمان را که در فاصله زمانی کمی از حالتی به حالت دیگر تغییر می کنند در کاراکترها می بینیم که این پیشرفت را مدیون تکنولوژی و ابزارهای جدید در حوزه کامپیوتر هستیم. خوشبختانه بعد از ابداع های انجام شده در زمینه ضبط سه بعدی حرکت ها و قابلیت انتقال آن به کامپیوتر، پنجره جدیدی برای کارگردان ها و گیمر ها باز شد. در حوزه حرکت و بازسازی آن در انیمیشن، فیلم و گیم ها، گجت های زیادی در بازار این کار موجود است که تخصص درهر کدام نیاز به صرف زمان وهزینه در جهتی مشخص دارد. اگر بخواهیم در زمینه انیمیشن یکی از کارهای موفق را نام ببریم بیوولف از کارهای خوب است و در فیلم می توان به آواتار و در گیم به سرزمین ناشناخته ها اشاره کرد. اما آنچه ما در این مطالعه به آن می پردازیم مربوط به کاربرد موشن کپچر در حوزه گیم است. در این مطالعه ما با استفاده از موشن کپچر، حرکاتی که برای نشان دادن حالت های احساسی کاراکتر بازی خود نیاز داریم را استخراج کرده و بعد در برنامه انجیل آنریل آن را بر کاراکتر موجود اعمال می کنیم. در واقع حالت های مختلف چهره که با این تکنیک استخراج می کنیم راه گشای ادامه بازی برای پلیر در گیم ما هست. در این بازی پلیر به بازجویی از یک مظنون در یک پرونده جنایی می پردازد و علاوه بر شواهد و اسناد موجود در پرونده، تفسیری که از حالات مختلف صورت مظنون انجام می شود نیز در پیگیری و حل مساله پرونده بسیار موثر است.

کليدواژه ها

ضبط حرکت، شناسایی احساس، حالت چهره

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یونس سخاوت , 1400 , استفاده از موشن کپچر برای شناسایی حالات احساسی صورت , هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها

برگرفته از رویداد



هفتمين کنفرانس بين المللي بازی های رايانه ای فرصت ها و چالشها
تاریخ برگزاری : 01 اسفند ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • «ذهن‌های خشمگین» طراحی و تولید یک بازی رایانه‌ای بر اساس تئوری تخلیه هیجانی و بررسی اثر آن بر مدیریت و کاهش خشم
  • Parak the Pigeon-post a Videogame for Children Speech Rehabilitation
  • طراحی و توسعه یک بازی هدفمند برای شناسایی نامتغیرهای برنامه
  • تحلیل بینامتنی بازی آنسوی باران و دره یادبود با تکیه بر مینیمالیسم
  • بررسی رابطه میزان استفاده بازی های رایانه دانشجویان ارتباط تصویری و سبک های یادگیری از منظر دیوید کُلب
  • شناخت شاخص‎های بومی سوادبازی‌های ‎رایانه ‎ای مصاحبه عمیق با کارشناسان
  • کنترل بازی های رایانه‌ای به کمک ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن؛ تجربه‌ی غوطه‌وری واقعی در فضای مجازی
  • مصورسازی هوشمند دادههای بازیهای ویدیویی براساس پلتفرم
  • نقش بازی های رایانه ای در بزهکاری وبزه دیدگی اطفال(مطالعه موردی دبستان های شهرستان کلیبر)
  • بُرد گراف مصورسازی تعاملی داده های مربوط به بازی های رومیزی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]