پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها
  4. مقاله روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی
عنوان رویداد : پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها
تاریخ برگزاری : 29 ارديبهشت ماه 1400

روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی

A location privacy preserving method for motivating users to participate in vehicular social network
نویسندگان :

ساناز زمانی ( دانشگاه اصفهان ) , بهروز ترک لادانی ( دانشگاه اصفهان ) , مائده عاشوری تلوکی ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت در محیط خودرویی، مفهوم شبکه های اجتماعی خودرویی به عنوان نمونه ای از کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت حمل و نقل، مورد توجه قرار گرفته است. تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکه های خودرویی، باید با حفظ حریم خصوصی مکانی کاربران صورت بگیرد. همچنین برای مشارکت هرچه بیشتر کاربران در سامانه ی تبادل اطلاعات، نیاز به ایجاد انگیزه داریم. در این مقاله، روشی برای تبادل اطلاعات میان کاربران در شبکه ی اجتماعی خودرویی ارائه می شود که در آن ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران، برای مشارکت در سامانه، انگیزه ی کافی ایجاد می شود. در این سامانه برای تبادل اطلاعات به جای استفاده از ارتباطات کوتاه-برد، از بستر اینترنت استفاده می شود (اینترنت خودروها). جهت ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در سامانه از پاداش دهی استفاده می شود. کاربران در ازای مشاهده شدن اطلاعاتشان، بلیط دریافت می کنند. جهت ارزیابی روش ارائه شده، از ابزار شبیه سازی Veins به همراه داده های واقعی موجود در مجموعه داده ای کرِتِی استفاده شده است. نتایج ارزیابی و تحلیل روش ارائه شده نشان می دهد که میزان کیفیت پیام بر میزان پاداش دریافتی کاربران تاثیرگذار است و همچنین این سامانه منصفانه است، به طوری که طبق آزمایشات انجام شده بر اساس مشخصات سامانه، هیچ کاربری بالاتر از 500 بلیط نخواهد داشت.

کليدواژه ها

اینترنت خودروها، انگیزه در شبکه های اجتماعی خودرویی، تبادل اطلاعات، حریم خصوصی مکانی، شبکه های اجتماعی خودرویی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ساناز زمانی , 1400 , روشی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت در شبکه اجتماعی خودروها با حفظ حریم خصوصی مکانی , پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها

برگرفته از رویداد



پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها
تاریخ برگزاری : 29 ارديبهشت ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • Smart Urban Management and IoT Paradigm of E-Governance and Technologies in Developing Communities
  • حسگری، انتقال بدون سیم و پردازش هوشمند سیگنال های قلبی
  • ارائه یک چارچوب اینترنت اشیاء-مه-ابر برای مدیریت سمت تقاضا در شبکه های هوشمند انرژی
  • طراحی سیستم تشخیص نفوذ سبک وزن با روش آزمون فرض
  • ارائه یک چارچوب مفهومی برای دسته‌بندی تهدیدهای امنیتی در اینترنت اشیاء
  • يک روش گمنام سازي براي حفظ حریم خصوصی در انتشار داده های جریانی مسیر
  • بررسی کارکردهای اینترنت اشیا در حوزه سلامت
  • بازشناسی فعالیت‌‌های انسانی در خانه‌‌های هوشمند با اینترنت هوشمند اشیاء
  • ساخت یک گلدان هوشمند با استفاده از فناوری اینترنت اشیا مبتنی بر ابر و شبیه‌سازی آن در ifogsim
  • استفاده از الگوریتم فاخته برای بهینه سازی زمان پاسخ و هزینه مصرف انرژی نود های مه با در نظر گرفتن همکاری در لایه مه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]