پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين كنفرانس ملي كانون ارزيابي ايران
  4. مقاله رابطه نتایج کانون ارزیابی با عملکرد سنجیده شده توسط سرپرستان و همکاران و خود افراد با آموزش طرحواره ای در چهارچوب مرجع
عنوان رویداد : اولين كنفرانس ملي كانون ارزيابي ايران
تاریخ برگزاری : 21 ارديبهشت ماه 1401

رابطه نتایج کانون ارزیابی با عملکرد سنجیده شده توسط سرپرستان و همکاران و خود افراد با آموزش طرحواره ای در چهارچوب مرجع

Relationship between the results of the evaluation center and the performance meter provided by the supervisors colleagues and individuals themselves with schema training in the reference framework
نویسندگان :

فاطمه زمانپور ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

نقش ارزیابان و اموزش آنها به منظور افزایش دقت و کاهش خطا در نتایج کانون ارزیابی انکار نشدنی است. از این رو هدف پژوهش حاضر رابطه نتایج کانون ارزیابی با عملکرد سنجیده شده توسط سرپرستان و همکاران و خود افراد با اموزش طرحواره ای در چهارچوب مرجع بوده است. بدین منظور در مرحله نخست پژوهش مهارت ارزیابی به دو گروه از دانشجویان دکتری و ارشد رشته‌های روانشناسی با شیوه چهارچوب مرجعِ طرحواره‌ای آموزش داده و از آنها خواسته شد در کانون ارزیابی شایستگی های دو گروه 28 نفری از مدیران یک سازمان اقتصادی را رتبه دهند. سپس بعد از گذشت 6 ماه در فاز دوم پژوهش از خود مدیران، همکاران و نیز سرپرستان مدیران خواسته شد فرم ارزیابی عملکرد (نوری، لباف و دیگران،1385) را تکمیل کنند تا در تحلیل‌ها به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شود. با استفاده از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و تبدیل z فیشر به رابطه میان نتایج کانون ارزیابی و ارزیابی عملکرد (خود فرد، همکاران و سرپرستان) و نیز تفاوت همبستگی پرداخته شد. از مهمترین نتایج می‌توان به تأثیر معنادار آموزش ارزیابان شیوه چارچوب مرجعِ طرحواره‌ای است. مقادیر همبستگی بین ارزیابی عملکرد و نتایج کانون با ارزیابانی که آموزش طرحواره‌ای دیده‌اند زیاد است. علاوه بر این راجع به شیوه‌های آموزش ارزیاب و نیز جهت‌گیری پژوهش‌های آتی و همچنین پیشنهادات کاربردی و پژوهشی بحث شده است.

کليدواژه ها

کانون ارزیابی، آموزش چهارچوب مرجع، ارزیابی عملکرد، ارزیابی عملکرد خود فرد، ارزیابی عملکرد همکار، ارزیابی عملکرد سرپرست

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه زمانپور , 1401 , رابطه نتایج کانون ارزیابی با عملکرد سنجیده شده توسط سرپرستان و همکاران و خود افراد با آموزش طرحواره ای در چهارچوب مرجع , اولين كنفرانس ملي كانون ارزيابي ايران

برگرفته از رویداد



اولين كنفرانس ملي كانون ارزيابي ايران
تاریخ برگزاری : 21 ارديبهشت ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • کانون ارزیابی مدیران برخط درآمدی بریک تجربه درعصرتحول دیجیتال
  • شناسایی شایستگی های رهبری در سازمان مروری نظام مند بر ادبیات پژوهش
  • انرژی تعاملی و اهمیت آن در سازمان
  • ارزیابی عملکرد کارکنان
  • کانون‌های ارزیابی وظیفه محور پاسخی به انتقادهای وارده بر کانون‌های ارزیابی مبتنی بر شایستگی
  • طراحی تمرین ها و ابزارهای کانون ارزیابی براساس شایستگی های سازمان
  • مقايسه رويکرد بعد محور و وظيفه محور کانون توسعه اي شرکت پخش فرآورده های نفتی اصفهان
  • بررسی ترس از ارزیابی به عنوان میانجی در رابطه ی پهنای نقش و ساختار سازمانی با فرآیند اثربخشی استراتژیک
  • پایگاه داده مناسب مدیریت اطلاعات برای کانون ارزیابی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]