پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load

نویسندگان :

Ali Babajanzade ( University of Mazandaran ) , Hossein Bozorgian ( University of Mazandaran ) , Mohammad Ali Alavidoost ( University of Mazandaran )

دانلود فایل   

چکیده

Cognitive load plays an important role in learning in general and L2 listening comprehension in particular. This study is an attempt to investigate the effect of metacognitive instruction (MI) and metacognitive instruction through dialogic interaction (MIDI) on L2 listeners’ cognitive load. Mixed method design with 60 participants of male and female Iranian advanced learners between 20 to 30 years of age was used. Two experimental groups (n=20) received weekly interventions based on metacognitive instruction and metacognitive instruction through dialogic interaction for 10 sessions, respectively. The third group which was control (n=20) had the same listening samples with regular procedure without the metacognitive intervention program in each session. The study used three different instruments: a) a modified version of cognitive load questionnaire, b) digit span tests, and c) focused group interviews to investigate learners’ level of cognitive load throughout the process. Results testified not only improvements in listening comprehension in MIDI but a radical shift of cognitive load rate within this group. In other words, listeners experienced the least cognitive load in MIDI compared with other groups.

کليدواژه ها

Listening comprehension, Cognitive load, Metacognitive instruction, Metacognitive instruction through dialogic interaction

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mohammad Ali Alavidoost , 1398 , Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Comparative Study of the Effects of Real and Virtual Worlds on the Development of Inter-language Pragmatics among Iranian EFL Learners
  • Mapping the Current Trends in Applied Linguistics research: A Topic Modelling Approach
  • Improving EFL Learners’Speaking Accuracy and Fluency through Input Flooding
  • Scaffolding via a Social Network and Teenage EFL Learner’s Oral Reproduction of Short Stories; Speaking Fluency and Accuracy in Focus
  • The role of language teachers and content teachers beliefs on their practices regarding testing and assessment in ESP contexts
  • Effects of Prompts and Recasts on Iranian EFL Learners’ Acquisition of English Initial Consonant Clusters
  • Edutainment in Audiovisual Translation Classrooms
  • The effect of teaching academic collocates on the writing performance of Iranian medical students
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • Poetic Cinema as an Ever-possibility to Procreate: The Trilogy of Image, Feeling, and Reasoning
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]