پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition

نویسندگان :

Mahzad Karimi ( Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan) Branch ) , Azizeh Chalak ( Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan) Branch ) , Hossein Heidari Tabrizi ( Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan) Branch )

دانلود فایل   

چکیده

Modern schemata theorists believe that meaning exists neither in oral nor in the written language itself, but in the reader s mind, and brain schemata could be triggered by using techniques such as graphic organizers. This study aimed at employing graphic organizers to enhance schematic activation. To this end, a total number of 173 Iranian upper-intermediate EFL learners received a Nelson General Proficiency Test and 157 participants who met the homogeneity criterion were assigned randomly to an experimental group (EG) and a control group (CG). Levene Test and K-S were employed to determine the normality of distribution. The participants received a pretest to measure their listening comprehension and vocabulary. The students in the CG did the listening activity conventionally, and the ones in EG were provided with graphic organizers as a pre-listening task. After the treatment, two posttests were run to measure their achievements in listening comprehension and vocabulary. In order to assess the efficacy of graphic organizers, both descriptive analysis and ANCOVA were employed. The results of the study indicated that the graphic organizers improved both learners’ listening comprehension and incidental vocabulary acquisition and the EG outperformed the CG. Moreover, the data obtained from a questionnaire revealed learners positive attitudes toward pre-listening tasks. This study could help practitioners in the field to support the use of graphic organizers as influential techniques to promote schemata for listening.

کليدواژه ها

Incidental Vocabulary Acquisition, Graphic Organizers, Listening Comprehension, Schematic Activation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Azizeh Chalak , 1398 , Schematic Activation through Computerized Graphic Organizers: The Case of L2 Listening Comprehension and Incidental Vocabulary Acquisition , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Analysis of Lexical Collocations in Persian Translation of Jane Austenʼs Persuasion Based on Newmarkʼs Model of Translation
  • TQA
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  • How learners’ self-confidence leads to their better learning in English classes and for teachers how to build self-confident and powerful students.
  • Effects of Strategic and Unpressured Within-task Planning on Iranian Intermediate EFL Learners’ Oral Production
  • رویکرد معنا شناسانه قالبی به انواع افعال نقل قول گر و راهبردهای برگردان آن ها در ادبیات روایی: مطالعه موردی برگردان فارسی رمان دل تاریکی
  • Critical Translation Studies (CTS) and Critical Discourse Analysis (CDA)
  • Inside or Outside: The Problem of Liminality and Unsuccessful Self- centeredness in the Panoptical Asylum of Samuel Beckett’s Murphy
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • Flipped English Classroom, a Harbinger of Succes, Motivation and Self-paced learning
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]