پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effectiveness of TPRC Strategy for Improving Reading Comprehension Skill of Low Proficiency Students
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effectiveness of TPRC Strategy for Improving Reading Comprehension Skill of Low Proficiency Students

نویسندگان :

raeisi soraya ( velayat university )

دانلود فایل   

چکیده

This study aims to improve the students’ reading comprehension of descriptive text through TPRC strategy (Think, Predict, Read, and Connect) by an experimental design which used qualitative and quantitative methods for data collection. The research design included pre-test, treatment, post-test and interview with experimental group to obtain the data. The participants of this study were 68 freshmen students of English language in Velayat University of Iranshahr, Iran. The participants were divided into two groups, control and experimental groups, every class includes 34 students. The result of this study represents that mean score of experimental class in pre-test (38.44) has improved to (61.81) in post-test. From the result of this study, it revealed that t-score (3.74) is higher than t-table (1.96). An interview has been done with experimental group about how they felt about this strategy and the result shows that about 68% of students were satisfied by using this strategy while reading the text. These results represent that TPRC strategy is an effective strategy for improvement of reading comprehension even for low proficiency students. This strategy helped them to understand the text better and summarize that, encourage them to think about ideas and share them with their groupmates, and also practice the prediction by given information in the text. To sum up, TPRC is a helpful strategy for reading skill even for low proficiency students with limited size of lexicon.

کليدواژه ها

reading comprehension, TPRC (Think, Predict, Read, Connect) strategy, improvement, low proficiency students

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
raeisi soraya , 1398 , The Effectiveness of TPRC Strategy for Improving Reading Comprehension Skill of Low Proficiency Students , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The impact of interactive, interpretive, and editing tasks on the listening comprehension skill of the Iranian intermediate female EFL learners
  • Politeness in Indirect Reporting
  • Examining Professor McAuliffe s Encyclopedia of the Quran in Two Areas of Linguistics and Interpretation
  • The effect of focused tasks on developing Persian EFL learners’ interlanguage: the case of obligatory null objects
  • The Impact of Group Dynamic Assessment on Students ‘Translation Competence development: A New Approach in Translation Training
  • The Critical Discourse Analysis of Power in Dr.Martin Luther King"s Speeches
  • Translation Ethics in Relation with Power
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • English as a Foreign Language Teachers’ Attitude toward Writing
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]