پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors

نویسندگان :

shahla rasouli ( دانشگاه بین الملل امام خمینی ) , aso piri ( دانشگاه بین الملل امام خمینی )

دانلود فایل   

چکیده

Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors Shahla Rasouli1; Aso Piri2 1 English Instructor at Payam Nour University, Saghez, Iran;shsh1913@yahoo.com 2 MA in English Language Teaching;aso_piri@yahoo.com Abstract Over the past few years, peer-assessment, as an alternative assessment procedure, has drawn the attention of many researchers. In the present study, it is attempted to find out what kinds of language components peer-assessors attend to when rating their peers essays. For the purposes of the present study, Fifty-eight student raters at Imam Khomeini International University in Qazvin rated five essays, using an analytic rating scale. Peer-assessors were asked to rate five essays of their peers based on the IELTS scale, which is a 9-band scale, including four criteria to evaluate IELTS essays. The criteria include task achievement, coherence and cohesion, lexical resource, and grammatical range and accuracy. Moreover, in this study researchers used content to stand for task achievement, organization for coherence and cohesion, vocabulary for lexical resource, and grammar for grammatical range and accuracy. Results indicated that Peer-assessors attended to Task Achievement more than they did to the other criteria. Cohesion and Coherence was the next most attended criterion. Lexical Range was the third most attended criterion for peer-assessors. Grammatical Range and Accuracy was the least attended criterion. The findings may carry implications for language teachers and curriculum developers.

کليدواژه ها

Key words: criteria, peer- assessment.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
shahla rasouli , 1398 , Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Comparing Different Techniques of Developing Intercultural Communicative Competence in an EFL Context
  • Visual Input in Simultaneous Interpreting: The Case of Tweeter Messages
  • Representation of Abject in Jane Austen s Northanger Abbey
  • Lullabies the First Unwritten Iranian Woman’s Poem
  • Self-Retranslation: A Derivational Form of Retranslation
  • Applying Julian House’s Translation Quality Assessment Model on the Book Translation and Power
  • Enhancing pairs’ Collective Thinking through Peer Modeling: A Multiple-Case Analysis
  • News translation and translators" to be righteousness attitudes: a case of Iran-US regional controversies
  • Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
  • Exploring the Origin of Learner Reticence in the EFL Classrooms
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]