پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors

نویسندگان :

shahla rasouli ( دانشگاه بین الملل امام خمینی ) , aso piri ( دانشگاه بین الملل امام خمینی )

دانلود فایل   

چکیده

Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors Shahla Rasouli1; Aso Piri2 1 English Instructor at Payam Nour University, Saghez, Iran;shsh1913@yahoo.com 2 MA in English Language Teaching;aso_piri@yahoo.com Abstract Over the past few years, peer-assessment, as an alternative assessment procedure, has drawn the attention of many researchers. In the present study, it is attempted to find out what kinds of language components peer-assessors attend to when rating their peers essays. For the purposes of the present study, Fifty-eight student raters at Imam Khomeini International University in Qazvin rated five essays, using an analytic rating scale. Peer-assessors were asked to rate five essays of their peers based on the IELTS scale, which is a 9-band scale, including four criteria to evaluate IELTS essays. The criteria include task achievement, coherence and cohesion, lexical resource, and grammatical range and accuracy. Moreover, in this study researchers used content to stand for task achievement, organization for coherence and cohesion, vocabulary for lexical resource, and grammar for grammatical range and accuracy. Results indicated that Peer-assessors attended to Task Achievement more than they did to the other criteria. Cohesion and Coherence was the next most attended criterion. Lexical Range was the third most attended criterion for peer-assessors. Grammatical Range and Accuracy was the least attended criterion. The findings may carry implications for language teachers and curriculum developers.

کليدواژه ها

Key words: criteria, peer- assessment.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
shahla rasouli , 1398 , Severity Differences across Proficiency Levels among Peer-assessors , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Paragraph Structure Instruction on Iranian 12th Grade Students’ Reading Comprehension of Vision 3
  • The interaction effect of institutional identity and social anxiety on effective teaching: The case of Iranian EFL university teachers
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Bringing an avenue of research in audiovisual translation home: Calling audio description into play
  • The Effect of Flipped Classroom Instruction on Iranian EFL Learners’ Writing Skills
  • Racism in Movies: An Appraisal Theory Approach to Three Anti-Iranian Movies and Their Persian Subtitles
  • The Effects of Comprehension and Production Pre-Reading Tasks on Language Learners’ Reading Comprehension Ability
  • Analysis of Metadiscourse Markers Frequency in the Readings of Top Notch and Summit ELT Series
  • A Study of Margaret Atwood s The Handmaid s Tale in the Light of Archetypal Theory
  • The participatory structure of strategic planning and task complexity along reasoning dimension: Effects on L2 written performance
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]