پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance

نویسندگان :

Alireza Bonyadi ( Islamic Azad University, Urmia Branch )

دانلود فایل   

چکیده

Testing translation performance of the EFL students has not been paid due attention compared with the bulk of the literature on testing other language skills namely reading, writing, speaking and listening. This has led some translation teachers to face serious problems in measuring their students’ translation performance. In most cases, they have to opt for the existing developed rubrics presumably considered suitable for their own classrooms. However, the procedures leading to these developed rubrics are not usually well elaborated on by the original rubric developers. Furthermore, the rubrics that have been developed for measuring this skill are in some cases so detailed that EFL instructors prefer to resort to their own general assessment. Thus, reviewing some of the suggested rubrics for assessing students’ translation quality, the present paper, focusing on the testing model proposed by Hughes, aims at providing translation instructors with a handy and practical rubric which is based on the skills and sub-kills needed in any translation practice.

کليدواژه ها

testing, translation competence, rubric, language skills

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Alireza Bonyadi , 1398 , A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Bourdieusian analysis of Don DeLillo’s White Noise
  • EAP Needs of Iranian Law Students; From Professors" and Lawyers" Perspective
  • Spell The Words and My Spelling Test: On Mobile-Assisted Instruction and Its Implications for Teaching the L2 Spelling Ability
  • The Impacts of Oppression on Ethnic Minorities: A Postcolonial Reading of Carl Holman’s Mr.Z
  • The Consumption Culture in Leo Tolstoy s The Death of Ivan Ilych
  • The Effect of Teacher’s Voice vs. Written Messages via WhatsApp on Iranian EFL Learners’ Learning and Retention of Lexical Collocations
  • Cultural Anthropology and Media Psychology: A Linguistic Approach
  • A Study of Discourse and Power in Margaret Atwood’s The Testaments: A Foucauldian Reading
  • Supportive Co-Teaching in Specialized English Language Courses
  • Examining Language Learners’ Engagement with Teacher Versus Peer Written Corrective Feedback in EFL classrooms
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]