پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance

نویسندگان :

Alireza Bonyadi ( Islamic Azad University, Urmia Branch )

دانلود فایل   

چکیده

Testing translation performance of the EFL students has not been paid due attention compared with the bulk of the literature on testing other language skills namely reading, writing, speaking and listening. This has led some translation teachers to face serious problems in measuring their students’ translation performance. In most cases, they have to opt for the existing developed rubrics presumably considered suitable for their own classrooms. However, the procedures leading to these developed rubrics are not usually well elaborated on by the original rubric developers. Furthermore, the rubrics that have been developed for measuring this skill are in some cases so detailed that EFL instructors prefer to resort to their own general assessment. Thus, reviewing some of the suggested rubrics for assessing students’ translation quality, the present paper, focusing on the testing model proposed by Hughes, aims at providing translation instructors with a handy and practical rubric which is based on the skills and sub-kills needed in any translation practice.

کليدواژه ها

testing, translation competence, rubric, language skills

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Alireza Bonyadi , 1398 , A skill-based approach for assessing EFL students’ translation performance , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Writing assessment: Existing challenges, future prospects
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  • Iranian EFL Instructors Beliefs and Classroom Practices Regarding English Pronunciation
  • Challenges facing English language teachers in teaching English in schools
  • Teaching English fiction to Iranian Students: Read to them or by them?
  • A postcolonial Assessment: Arrival of Colonial Regime, Imperial Tools and the construction of Otherness and Inferiority Complex within the Subject Identities in Chinua Achebe"s African Trilogy
  • Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
  • The Role of Affection in Modulating the Degree of Language Processing in Bilinguals
  • English Language Teachers’ Classroom Grading Practices
  • Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]