پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety

نویسندگان :

Mohammadreza Fallahpour ( Mazandaran University ) , Narges Nemati ( Mazandaran University )

دانلود فایل   

چکیده

Listening comprehension occurs when listeners can reasonably interpret the speaker s intention; therefore, reducing foreign language listening anxiety (FLLA) among EFL learners plays a significant role in facilitating their comprehension. The present study was designed to determine the effect of metacognitive instruction (MI) and metacognitive instruction through dialogic interaction (MIDI) on second language listeners’ FLLA. In this mixed-method study of Iranian university students FLLA in learning English in a classroom context, 75 advanced students ranging from 19 to 30 years of age participated in three groups. The first two groups were experimental groups (n=50), trained through a 10-session structured intervention program focusing on metacognitive instruction (MI) and metacognitive instruction through dialogic interaction (MIDI). Simultaneously, in control group (n=25), the same listening comprehension with the same number of times, but without any attention paid to MI or MIDI were employed. In addition, there was no discussion of strategy use after each session. To set out to fulfill the aim of the study, a validated questionnaire on Foreign Language Listening Anxiety Scale (FLLAS) developed by Kim (2000), IELTS listening recordings along with multimedia listening guide sheets and listening comprehension tasks, and recall sessions interviews to investigate learners’ level of anxiety in listening were used in the current study. The results provide some empirical support for the idea that metacognitive instruction through dialogic interaction is helpful for guiding and assisting advanced learners in increasing their multimedia listening comprehension and reducing their listening anxiety.

کليدواژه ها

Multimedia Listening Comprehension, Foreign Language Listening Anxiety, Metacognitive Instruction, Metacognitive Strategy Instruction through Dialogic Interaction

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Narges Nemati , 1398 , Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction Using Multimedia Listening: Listeners’ Listening Anxiety , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Face of the Other in Charlotte Mary Matheson’s The Feather
  • Deictic Shifts in Sam Shepard’s Cowboy Mouth
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Synchronization Strategies in Persian Voiced-over Documentaries
  • Applicability of Baker’s Narrative Theory on Translation of Historical Texts from English into Persian
  • Metacognitive Instruction and Metacognitive Instruction through Dialogic Interaction in Listening Comprehension: Listeners’ Cognitive Load
  • Theory and practice in Poetry translation
  • Trauma, Time and the Construction of Identity in Monica Ali’s Brick Lane (2003)
  • A Classroom Observation Form: Towards Inclusive Objectivity in Teacher Performance Assessment
  • English as a Foreign Language Teachers Immunity and Motivation
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]