پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students

نویسندگان :

Azadeh Emadi ( Alzahra University )

دانلود فایل   

چکیده

English for Academic Purposes (EAP) is considered currently as a developing branch of English as a Foreign Language (EFL) instruction in Iran. The presented study tries to evaluate an EAP textbook specified for economics students entitled, ‘English for the students of Economics’, which is published in the Center for Studying and Compiling University Books in Humanities (SAMT). Implementing a qualitative research technique, this research followed steps in internal, external and overall evaluation of the book based on McDonough & Shaw (1993) model. While conducting the external evaluation of the book, the intended audience, the proficiency level, the context of use, the language, the author s views on language and methodology, the inclusion of a vocabulary list/index, visual features, and the cultural aspects were examined. The internal evaluation included the presentation of the skills, grading and sequencing, discourse skills, listening section, the representation of different learning styles. Doing so, the intended audience, the proficiency level, the context of use, the language, the author s views on language and methodology, the inclusion of a vocabulary list/index, visual features, and the cultural aspects were examined for the external evaluation of the book. The internal evaluation included the presentation of the skills, grading and sequencing, discourse skills, listening section, the representation of different learning styles. Consequently, in overall evaluation, general suitability of the textbook was assessed. The results revealed the extent of appropriateness of the textbook used by economics student. Suggestions are offered for the future revision and/or designing the textbooks.

کليدواژه ها

EAP Textbook, economics students, Evaluation

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Azadeh Emadi , 1398 , Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • یک ترجمه، یک آرمان: رسالۀ یک کلمه و نهضت مشروطه‌خواهی
  • On the Associations between Reflective Thinking and Language Achievement: A Case of Iranian EFL Learners
  • The Comparative Effects of Cooperative and Competitive Learning on Speaking Ability and Self-Confidence of Intermediate EFL Learners
  • The Role of Depth and Breadth of Vocabulary in High School EFL Learners Reading Comprehension Majoring in Humanities, Natural Sciences, and Mathematics
  • The Effectiveness of TPRC Strategy for Improving Reading Comprehension Skill of Low Proficiency Students
  • Impact of Modality of Collaborative Dialogue on Iranian Intermediate EFL Learners Grammatical Proficiency
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Post- Apocalyptic and Traumatic Disorder in Cormac McCarthy’s The Road
  • Critical Discourse Analysis of Donald J. Trump’s Tweets: A Comparison with Iranian FM Mohammad Javad Zarif’s
  • Teaching General English Courses through Flipped Learning: Perceptions and Effects in Pre-service Teachers
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]