پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Beliefs of Iranian EFL Teachers, Learners, and Policymakers About Language Proficiency: A Data-Driven Study
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Beliefs of Iranian EFL Teachers, Learners, and Policymakers About Language Proficiency: A Data-Driven Study

نویسندگان :

Mohammad Pazhouhesh ( Farhangian University of Mashhad )

دانلود فایل   

چکیده

As a qualitative inquiry, this paper seeks to examine the perspectives of Iranian EFL policymakers, teachers, and learners about the conception of English language proficiency (ELP). To this end, the researcher interviewed some respondents from the prospective groups under a naturalistic setting, using pseudonyms in reporting the results, and having their informed consents. After audio-recording and transcribing the interviews, the researcher coded the data using MAXQDA software. The iterative data collection and analysis continued until saturation was achieved with 20 participants. Grounded in their perspectives, the respondents showed a conceptual gap and diversity of conceptions on the nature, characteristics, approaches, and goals of English language proficiency. In light of the findings, some suggestions are made with the hope to narrow the gap, enhance learner motivations and increase teachers job satisfaction. The results have some implications for practitioners, syllabus designers, policymakers, and learners as well.

کليدواژه ها

language proficiency, conception, language competence, beliefs

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Mohammad Pazhouhesh , 1398 , Beliefs of Iranian EFL Teachers, Learners, and Policymakers About Language Proficiency: A Data-Driven Study , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • Promoting FFL Students Conceptual Development (Awareness, Volition, and Systematicity) through Dynamic Assessment of Phrasal Verbs
  • Hybridity, Liminality and the Uncanny in J.M.Coutzee s Novel Foe: A Postcolonial Reading
  • The Effect of Direct Focused Written Corrective Feedback on the Correct Usage of Phrasal Verbs
  • Spell The Words and My Spelling Test: On Mobile-Assisted Instruction and Its Implications for Teaching the L2 Spelling Ability
  • Poetic Cinema as an Ever-possibility to Procreate: The Trilogy of Image, Feeling, and Reasoning
  • The Effect of Horror vs. Comic Animations with or without English and Persian Subtitles on Elementary EFL Learners’ Vocabulary Learning
  • TEST 33
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]