پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Moodle-Mediated Instruction and Second Language Reading Comprehension: A Case of Iranian EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Moodle-Mediated Instruction and Second Language Reading Comprehension: A Case of Iranian EFL Learners

نویسندگان :

Jalil Fathi ( University of Kurdistan ) , Peiman Mohamadi ( University of Kurdistan ) , Mehran Samadi ( University of Kurdistan )

دانلود فایل   

چکیده

The use of web-based technology which is believed to have the power to motivate and engage students in the process of learning has received a noticeable level of attention among ELT practitioners. One of the newly-emerged devices of this technology that has been utilized in educational contexts is the Moodle, an open source virtual learning environment. Concerning the paramount role of technology in general and the momentous influence of E-learning Moodle in particular, this study examined the impact of Moodle-mediated second language instruction on the reading comprehension of Iranian EFL learners. The participants of this study included two groups of English major students studying in an Islamic Azad University in Iran. The students of the experimental group (n=25) made use of blended learning in which Moodle was added to in-class instruction whereas the learners in the control group (n=21) who were taught traditionally in which the learners just made use of in-class instruction. The duration of this study was one semester. The results of the study indicated that those taught based on Moodle-mediated instruction had better performance regarding reading comprehension compared to those who were instructed by traditional method. The findings of this study are of significant potentiality to be considered as implications for further research.

کليدواژه ها

E-learning, Moodle; Reading Comprehension, EFL

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Jalil Fathi , 1398 , Moodle-Mediated Instruction and Second Language Reading Comprehension: A Case of Iranian EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Investigating the Level of Iranian TEFL Teachers’ Readiness for Using Technology in Classrooms
  • Applicability of Baker’s Narrative Theory on Translation of Historical Texts from English into Persian
  • یک ترجمه، یک آرمان: رسالۀ یک کلمه و نهضت مشروطه‌خواهی
  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • A Study of Referential devices in Soft vs. Hard Scineces
  • Subtitling Lexicalized Metaphors: A Case of the Political Interviews
  • Examining Features of Grammaticality Judgment Task as a Measure of Second Language Learners’ Linguistic Ability
  • A Study of Iranian EFL Teachers’ Grading Practices: Do Gender and Proficiency Level Count?
  • The effect of teaching academic collocates on the writing performance of Iranian medical students
  • L2 Affix Knowledge as Predictor of the Breadth of Receptive Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]