پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Teaching General English Courses through Flipped Learning: Perceptions and Effects in Pre-service Teachers
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Teaching General English Courses through Flipped Learning: Perceptions and Effects in Pre-service Teachers

نویسندگان :

Mohammad Pazhouhesh ( Farhangian University of Mashhad ) , Ahmad Reza Eghtesadi ( Farhangian University of Mashhad )

دانلود فایل   

چکیده

As a new instructional strategy, flipped classroom relies on asynchronous video lectures, active involvement of learners within groups, and problem-solving activities in the classroom. This study was done to explore the likely effects of flipped learning on the learners’ performances in classes of general English in Farhangian University of Mashhad. The study population consisted of 250 male and female majors from different fields of study in 10 general English classes. Applying counterbalanced design five classes received flipped treatment for 5 weeks while the other five classes had their instruction for the next 5 weeks in traditional way through lectures. Having tested the groups for the mid-term test, the researchers reversed the traditional and flipped treatments for the groups while they were tested for the final examination. Comparing the results between and within the groups showed that the flipped classrooms outperformed on post-treatment tests regardless of their field of study. The survey given in the final phase showed all the students had a positive view towards flipped learning, thinking they could learn English and develop their reading skills in a more efficient way in flipped classes.

کليدواژه ها

Flipped classroom, General English, Flipped Learning

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Ahmad Reza Eghtesadi , 1398 , Teaching General English Courses through Flipped Learning: Perceptions and Effects in Pre-service Teachers , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The impact of interactive, interpretive, and editing tasks on the listening comprehension skill of the Iranian intermediate female EFL learners
  • dubbing and subtitling multilingual films into Persian
  • An Evaluative Content Analysis of the Newly Developed Iranian EFL Textbooks for Senior High Schools
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • Wiki and Different Feedback Types in EFL context: Peer feedback vs. Teacher Feedback
  • When the Persian Cat Finds an Escapade: Baniameri s Use of Humor as a Decolonizing Strategy in The Iranican Dream
  • Flipped English Classroom, a Harbinger of Succes, Motivation and Self-paced learning
  • A Study of Job Expectations of English Translation Students and Realities of Job Market in Iran
  • ترجمه و گسترش سرمایۀ فرهنگی ملّی مطالعۀ موردی آثار فلسفی ترجمه شده در بنیاد حکمت اسلامی صدرا
  • The Possible Interface between EAP Instructor’s Personal Intelligences and Their Classroom Management Beliefs
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]