پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro

نویسندگان :

Sara Alizadeh ( Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran ) , Hadi Hamidi ( Department of English Language, School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

Textbooks are essential components of English as a Foreign Language classrooms. Textbook evaluation is therefore of great importance. It can help beginner teachers in syllabus design and progress in a class. Classroom teachers use different textbooks in EFL classes, so choosing an appropriate textbook can be useful, and in order to achieve this goal, textbooks evaluation should be under the focus of teachers and materials developers. In this regard, this study aimed to analyze the two following books: Top Notch Fundamentals-A by Saslow and Ascher (2006) and Interchange Intro by Richards (2005). This paper discusses the application and efficiency of the mentioned books in EFL institutes. Applying the evaluation checklist constructed by Daoud and Cele-Murica (1979), the results of the current study showed that Top Notch Fundamentals A was better than Interchange Intro. However, Interchange Intro regardless of its shortcomings, is used in many institutes, and teachers consider it to be a practical book for improving students` English language. The results of this study can be useful both for language teachers and material developers.

کليدواژه ها

English Textbook, Textbook Evaluation, Evaluation Checklist

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hadi Hamidi , 1398 , A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • When the Persian Cat Finds an Escapade: Baniameri s Use of Humor as a Decolonizing Strategy in The Iranican Dream
  • Relationship between Iranian EFL teachers’ Emotional Intelligence and their Classroom Management in Public Schools
  • The Importance of Politeness in Characterization and Translation: A Case Study of the ‘Green Book’
  • Adaptation Studies and Teaching English Literature: The Case of Shakespeare in Love
  • On the Effects of Flipped – Instructed English Language Teacher on EFL Learners’ Discourse in Terms of Reasoning Skills
  • How learners’ self-confidence leads to their better learning in English classes and for teachers how to build self-confident and powerful students.
  • Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment
  • Appraisal Theory and Translation (A study of Obama’s speech and its Persian translation)
  • A Postcolonial Reading of Humor in Ralph Ellison’s Invisible Man
  • Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]