پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro

نویسندگان :

Sara Alizadeh ( Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran ) , Hadi Hamidi ( Department of English Language, School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

Textbooks are essential components of English as a Foreign Language classrooms. Textbook evaluation is therefore of great importance. It can help beginner teachers in syllabus design and progress in a class. Classroom teachers use different textbooks in EFL classes, so choosing an appropriate textbook can be useful, and in order to achieve this goal, textbooks evaluation should be under the focus of teachers and materials developers. In this regard, this study aimed to analyze the two following books: Top Notch Fundamentals-A by Saslow and Ascher (2006) and Interchange Intro by Richards (2005). This paper discusses the application and efficiency of the mentioned books in EFL institutes. Applying the evaluation checklist constructed by Daoud and Cele-Murica (1979), the results of the current study showed that Top Notch Fundamentals A was better than Interchange Intro. However, Interchange Intro regardless of its shortcomings, is used in many institutes, and teachers consider it to be a practical book for improving students` English language. The results of this study can be useful both for language teachers and material developers.

کليدواژه ها

English Textbook, Textbook Evaluation, Evaluation Checklist

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hadi Hamidi , 1398 , A Comparative Evaluation and Analysis of Two General English Textbooks: Top Notch Fundamentals A vs. Interchange Intro , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • The Role of Task Manipulation in Increasing Speaking Quality of Iranian EFL Learners: The Case of Willingness to Communicate (WTC)
  • The Comparative Effects of Cooperative and Competitive Learning on Speaking Ability and Self-Confidence of Intermediate EFL Learners
  • The Effect of Dynamic Assessment on the EFL Learners Writing Proficiency (A Study of Verb tenses)
  • Racism in Movies: An Appraisal Theory Approach to Three Anti-Iranian Movies and Their Persian Subtitles
  • Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”
  • English as a Foreign Language Teachers Immunity and Motivation
  • Examining the impact of using metacognitive strategies in language classroom
  • Knowledge and Practice of Critical Pedagogy among Iranians EFL Teachers
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]