پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension

نویسندگان :

Elnaz Karimi ( Department of English, Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran ) , Mahmood Hashemian ( Shahrekord University )

دانلود فایل   

چکیده

This study identified a gap in the literature between reading strategy, self-efficacy, and reading comprehension ability. As such, the study aimed to examine whether Iranian EFL learners’ reading strategies and self-efficacy could predict their reading comprehension ability. A sample of 172 intermediate Iranian EFL learners (90 females and 82 males) took part in the study. Self-report questionnaires on self-efficacy and reading strategies were administered, and the participants were asked to answer to a reading comprehension test. Data were analyzed using SPSS. Results of correlation and regression analyses indicated that self-efficacy and reading strategies significantly predicted L2 reading compression ability. Moreover, hierarchical regressions analysis showed that higher self-efficacy and reading strategies together predicted a larger proportion of the variance. Findings of the study are discussed in light of previous research in the field. Also, pedagogical implications and suggestions for further research in the field are given.

کليدواژه ها

Self-Efficacy, Reading Comprehension, Reading Strategies, Language Learning

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Elnaz Karimi , 1398 , Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Application of adjunct model for Improving overall reading comprehension skills of Iranian architecture students in an EAP class
  • On Problem-Solving Strategies OF THE Introvert AND Extrovert Translation Students
  • EAP Writing: Students’ Views on Phrase-Analysis Technique for L1-L2 Translation
  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”
  • The Role of Task Manipulation in Increasing Speaking Quality of Iranian EFL Learners: The Case of Willingness to Communicate (WTC)
  • The Effect of Explicit Teaching of Derivational Morphemes on Iranian EFL Learners’ Writing Fluency
  • A Corpus-based Study of Academic Words in Physics Research articles
  • On EAP Instructors’ and Students’ Perceptions Regarding Academic Communication Skills
  • A Theorization of Truth-telling and its Threats in Mohsin Hamid’s The Reluctant Fundamentalist
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]