پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension

نویسندگان :

Elnaz Karimi ( Department of English, Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran ) , Mahmood Hashemian ( Shahrekord University )

دانلود فایل   

چکیده

This study identified a gap in the literature between reading strategy, self-efficacy, and reading comprehension ability. As such, the study aimed to examine whether Iranian EFL learners’ reading strategies and self-efficacy could predict their reading comprehension ability. A sample of 172 intermediate Iranian EFL learners (90 females and 82 males) took part in the study. Self-report questionnaires on self-efficacy and reading strategies were administered, and the participants were asked to answer to a reading comprehension test. Data were analyzed using SPSS. Results of correlation and regression analyses indicated that self-efficacy and reading strategies significantly predicted L2 reading compression ability. Moreover, hierarchical regressions analysis showed that higher self-efficacy and reading strategies together predicted a larger proportion of the variance. Findings of the study are discussed in light of previous research in the field. Also, pedagogical implications and suggestions for further research in the field are given.

کليدواژه ها

Self-Efficacy, Reading Comprehension, Reading Strategies, Language Learning

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Elnaz Karimi , 1398 , Relationship Between Iranian EFL Learners Reading Strategies and Self-efficacy in Reading Comprehension , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Investigation of Translation Strategies of Idioms in Animal Farm Novel
  • Developing (Inter-) cultural Competence
  • TQA
  • A study of fansubber s motivations within the framework of Bourdiue s theory of capitals
  • Seven Shades of a Suicidal Self: Aesthetics, Ethics and Gender Politics of Marina Carr’s re-Imagining of Female Characters in Ancient Greek Drama
  • The Negative Qualities and Characteristics of Iranian EFL Teachers, Learners, and Classes; Possible Remedies
  • Educating preschool children while playing and discovering their world with authentic and concrete materials
  • Iranian EFL Teachers’ Perception and Practice of Interactional Competence
  • A New Approach to Translation Teaching: Teaching Translation through Cooperative Language Learning (CLL)
  • Analysis of Hedges in English Movies: Gender Differences in Focus
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]