پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Language Use VS Language Learning Strategies: The Study of the Interface among Iranian Intermediate EFL Learners" L 2 Speaking Ability
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Language Use VS Language Learning Strategies: The Study of the Interface among Iranian Intermediate EFL Learners" L 2 Speaking Ability

نویسندگان :

Parisa Moghaddam Khavari ( Islamic Azad university )

دانلود فایل   

چکیده

The present study aimed to investigate the effect of language use vs language learning strategies on Iranian EFL learners’ l 2 speaking ability. The main question this study tried to answer was whether applying language use, language learning strategies or both might have any effect on Iranian EFL learners l 2 speaking ability at intermediate level. To answer the questions, 60 language learners participated in the experiment of the study. They were randomly selected from a Language institute. They were then divided into three groups of 20 and were intactly assigned to language learning strategies group (LL), language use group (LU) and an Interface group (IG). These three groups received different Language strategies in 10 sessions. In the LL group, the targeted learning strategies like self-monitoring, note taking, co-operation were taught to the participants. The participants in the LU group were treated with Language use strategies like paraphrasing, mime and appeal for assistance. The IG received both language use and Language learning strategies. For the purpose of this study, one pre-test and one post-test of speaking were administrated to all groups to gather the needed data. The one-way analysis of variances (one-way ANOVA) was run to analyze the gathered data. The results indicated that the Iranian EFL learners speaking ability improved in the Interface group after being treated with 10 sessions of both Language use and Language learning strategies.

کليدواژه ها

language learning strategies, language use, speaking ability

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Parisa Moghaddam Khavari , 1398 , Language Use VS Language Learning Strategies: The Study of the Interface among Iranian Intermediate EFL Learners" L 2 Speaking Ability , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • از پرتره تا روایت: بررسی امکان و ارزش استخراج روایت داستانی از عکس پرتره
  • Critical Translation Studies (CTS) and Critical Discourse Analysis (CDA)
  • Emotional intelligence relating to perceived burnout in Iranian English language teachers: A mediator model
  • Iranian EFL Teachers and Learners Perceptions on Characteristics of Effective English Teachers
  • The Post-Method Era of Translation Pedagogy?
  • On Problem-Solving Strategies OF THE Introvert AND Extrovert Translation Students
  • Demotivating Factors for Iranian Intermediate High School and Institute EFL Learners
  • Translation Strategies Employed by IRIB and Non/Semiprofessional Translators for Rendering English Movie Titles
  • Edutainment in Audiovisual Translation Classrooms
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]