پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context

نویسندگان :

Jaleh Panahi ( Tehran University of Medical Sciences ) , Fahimeh Farahani ( Tehran University of Medical Sciences )

دانلود فایل   

چکیده

Listening has gained notable significance in any English teaching program, including English for academic purposes, in a way that no one would deny the fact that skillful dealing with listening comprehension will lead to academic success (Jeon, 2007). The present study was an attempt to investigate the effect of presenting critical thinking skills on EAP learners listening comprehension skills. To fulfill this goal, a group of 50 university students studying medicine at a state university in Tehran participated in a 10-week treatment program. They were all sitting in classes of specialized English, based on the placement test they had all taken before the course. Prior to the treatment, they all sat for an academic listening pre-test of 25 questions, which had been piloted by a number of 50 students of the same character beforehand. The treatment included providing the participants with handouts of critical thinking skills each session. In the end, the same test was used as the listening post-test. The means of two tests were compared using paired samples t-test. The results suggested that teaching critical thinking skills has significantly affected learners performance in academic listening.

کليدواژه ها

critical thinking, listening comprehension

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Fahimeh Farahani , 1398 , Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Hafiz in the Mirror of the West: A Critical Discourse Analysis of the English Translations of the Divan of Hafiz based on the Orietalist Approach
  • Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
  • English Teachers’ Beliefs toward Technology Integration in Iranian Smart Schools
  • The Effect of Incidental Versus Intentional Vocabulary Insruction on Reading Comprehension of Young Intermediate EFL Learners.
  • Iranian EFL Learners’ Motivational Degradation: Challenging Issues
  • A Study of Margaret Atwood s The Handmaid s Tale in the Light of Archetypal Theory
  • Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language
  • The Comparative Effects of Cooperative and Competitive Learning on Speaking Ability and Self-Confidence of Intermediate EFL Learners
  • Genre Analysis of Iranian Companies Replies to Foreign Customers’ Inquiry Emails
  • Metacognitive Strategy Instruction Contributes to More-skilled Listeners More than Less-skill Counterparts
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]