پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله A latent class approach to differential item functioning
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

A latent class approach to differential item functioning

نویسندگان :

Hossein Karami ( Tehran University ) , Zahra Dashtban ( Tehran University )

دانلود فایل   

چکیده

There has been a plethora of research and discussion on test fairness during the last couple of decades. The scope of fairness analyses range from a mere comparison of mean performance across groups of participants to large scale (qualitative and qualitative) studies of both psychometric features of the test and the uses to which test scores have been put. Differential item functioning (DIF) examines test fairness at the item level. Various methods have been suggested for DIF analysis most of which are based on categorization of the respondents based on observed variables. This study examines the applicability of a latent class analysis approach to DIF detection proposed by Zumbo, Liu, Wu, Shear, Olvera Astivia, and Ark (2015). In this approach, latent class analysis (LCA) is applied first to identify the underlying groupings that exist among the participants. Various covariates are then entered into the model to predict class membership. This way, an objective mechanism for identifying sources of DIF is created. The data for the present study comes from an administration of the nationwide university entrance exam for foreign languages. The implications of the results for both research on DIF analysis in general and the fairness of the test itself are discussed accordingly.

کليدواژه ها

Test fairness, Differential item functioning, Latent class analysis

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Hossein Karami , 1398 , A latent class approach to differential item functioning , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Examining the impact of using metacognitive strategies in language classroom
  • L2 Affix Knowledge as Predictor of the Breadth of Receptive Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension
  • The role of Isolated Focus on Form and rate of complexity in developing EFL learners English interlanguage
  • Applying Juliane House’s Translation Quality Assessment Model on a Humorous Text: A Case Study of The Lizard
  • Improving EFL Learners’Speaking Accuracy and Fluency through Input Flooding
  • Translation Ethics in Relation with Power
  • The Extraordinary Fresh Mythic and Legendary Narration in Harry Potter and the Goblet of Fire
  • Is Pre-Task Guided Planning Really Guiding?: Evidence from Self-Repair Behaviour
  • Iranian EFL Teachers and Learners’ Perspectives on Top Notch Textbook Series
  • The Importance of Politeness in Characterization and Translation: A Case Study of the ‘Green Book’
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]