پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Effect of Task Repetition on Resilience of Introvert and Extrovert EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Effect of Task Repetition on Resilience of Introvert and Extrovert EFL Learners

نویسندگان :

Sara Farhangian ( Department of English Language Teaching, Shahr-e-Qods Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran )

دانلود فایل   

چکیده

The present study investigated the effect of task repetition on resilience of extroverted versus introverted Iranian EFL learners. For this purpose, 150 female intermediate EFL participants were selected through administration of the standardized Preliminary English Test (PET). Then they were assigned into two groups of sixty, namely control group and experimental group. Then, the Eysenck Personality Questionnaire (EPQ) was administered to the participants in both groups to identify their learning styles. After that, the Connor-Davidson (2003) Resilience Scale was administered to the learners in both groups as a pre-test. Then, the experimental phase of the study began. In control group, the teacher used task based language teaching without any task repetition. On the contrary, in the experimental group, students once performed five distinct tasks during the first five sessions and later they repeated performing the same tasks during the second five sessions. After ten sessions of the treatment, the researcher administered the Connor-Davidson (2003) Resilience Scale once more as the post-test. The results of the study showed that task repetition had a positive impact on resilience and the impact of which was shown to be more significant in extrovert learners than in introvert ones.

کليدواژه ها

extroversion, introversion, resilience, task, task repetition

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1398 , The Effect of Task Repetition on Resilience of Introvert and Extrovert EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Poetic Cinema as an Ever-possibility to Procreate: The Trilogy of Image, Feeling, and Reasoning
  • A Comparative Study of the Effects of Real and Virtual Worlds on the Development of Inter-language Pragmatics among Iranian EFL Learners
  • Saul Bellow s Dangling Man in the light of Ethical Criticism
  • Edutainment in Audiovisual Translation Classrooms
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
  • The Effect of Interactionist vs. Interventionist Models of Dynamic Assessment on Iranian EFL Learners’ Pragmatic Comprehension Accuracy and Speed
  • A Longitudinal Study of Self, Peer, and Teacher assessment of Oral Presentations: An Investigation of Reliability, Validity and Demographic Variables
  • Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]