پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله On the Associations between Reflective Thinking and Language Achievement: A Case of Iranian EFL Learners
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

On the Associations between Reflective Thinking and Language Achievement: A Case of Iranian EFL Learners

نویسندگان :

Tahereh Heydarnejad ( University of Gonabad ) , Hossein Najjari ( university of Gonabad ) , Marziyeh Farivar ( University of Gonabad )

دانلود فایل   

چکیده

The present study aims at exploring the relation of EFL learners reflective thinking attitudes and language achievement (GPA). The association of the learners thinking styles with their educational levels were also estimated. To this end, 275 students from universities of Gonabad and Mashhad took part in this study. The data were analyzed using descriptive statistics and co-relational analysis. The results indicated among the comprising factors of reflective thinking, understanding receives the highest mean followed by reflection and critical reflection. Habitual action on the other hand, has the lowest mean score. Moreover, the highest correlation is observed between UND and language achievement (GPA). The second higher correlation was found between REF and GPA followed by CREF and GPA. It was also found that there is a negative significant correlation between HA and GPA . According to the results, MA students achieved higher mean scores in UND, REF and CREF but lower mean scores in HA in comparison with their BA counterparts. The findings of the present study may redound to the benefit of teacher educators, administrators, policy makers, and teacher training courses (TTC). teacher educators, administrators, policy makers.

کليدواژه ها

EFL learners, reflective thinking, language achievement (GPA), understanding (UND), reflection (REF), critical reflection (CREF), habitual action (HA)

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Marziyeh Farivar , 1398 , On the Associations between Reflective Thinking and Language Achievement: A Case of Iranian EFL Learners , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • Threats to the Inclusive Movement: Experiences of Disabled and Non-Disabled Students Within an Inclusive English Language Classroom
  • Philosophy of education as viewed by the stakeholders in Iranian EAP context
  • Developing Critical Thinking Skills in Listening Comprehension: An Analysis of the Iranian EAP Context
  • Impact of Iranian EFL Teachers’ Online Grammar Tests on the Ninth Grade Iranian High School EFL Students’ Grammatical Competence
  • Visual Input in Simultaneous Interpreting: The Case of Tweeter Messages
  • Exploring Willingness to Communicate and Perceived Isolation in Hard of ‎Hearing Iranian EFL Students and Hearing Students
  • Investigating Iranian EFL Teacher s Strategies toward Invoking Silent EFL Learners to Speak
  • A New Dilemma for Language Teachers: Self-assessment or Teacher Assessment
  • When the Persian Cat Finds an Escapade: Baniameri s Use of Humor as a Decolonizing Strategy in The Iranican Dream
  • Dos Passos s Conspicuous Form in the U.S.A. Trilogy
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]