پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism

نویسندگان :

Morteza Kazemi ( Imam Reza International University ) , Omid Akbari ( Imam Reza International University ) , Afsaneh Ghanizadeh ( Imam Reza International University )

دانلود فایل   

چکیده

The aim of this study was to explore the impact of Iranian English as a foreign language (EFL) learners’ gender and age on their willingness to communicate (WTC), risk-taking, and perfectionism. To achieve this purpose 123 students from nine institutes were selected. To assess their WTC, risk taking, and perfectionism, three scales were employed; Ahwaz Perfectionism Scale( APS), Persian version of WTC in English Questionnaire and Persian version of Venturesomeness Subscale of Eysenck s IVE Questionnaire. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) was used to conduct independent sample t-test and one-way ANOVA. Results of independent sample t-test revealed that there was a significant difference between gender and WTC (t= -5.19, p=.000) and risk-taking (t=-3.30, p=.001). However, there was not any significance difference between males and females in perfectionism (t= 1.83, p=.069). Results of the one-way ANOVA indicated that the only significant difference was in learners’ perfectionism between four age groups (F (3.119) =3.027, p=.03<0.05). The results of the present study can be of great use to different people in the field of language learning and teaching among whom are students, teachers, parents, supervisors, material developers, and policy makers.

کليدواژه ها

gender, age, willingness to communicate, risk taking, perfectionism

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Afsaneh Ghanizadeh , 1398 , The Impact of Iranian EFL Learners’ Gender and Age on their Willingness to Communicate, Risk-Taking, and Perfectionism , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Shadowing Technique on Iranian Elementary and Intermediate EFL Learners Listening Comprehension
  • Acquisition of French (L3) sentential structure by Iranian learners of English) L2) native Persian speakers (L1)
  • Performing Cosmopolitical Perspective in Jill Worrall’s Two Wings of a Nightingale, Persian Soul, Islamic Heart
  • Critical Discourse Analysis of Donald J. Trump’s Tweets: A Comparison with Iranian FM Mohammad Javad Zarif’s
  • Effect of Dynamic Assessment on EFL Learners’ Writing Skill, Writing Anxiety and Attitude
  • The impact of interactive, interpretive, and editing tasks on the listening comprehension skill of the Iranian intermediate female EFL learners
  • A comparison of EFL students’ linguistic performance following exposure to the audio- and audio-video mediated listening tasks
  • Translational Institutions and Advancement of Modernism in Iran
  • Through Music into Literature; Poetry as a Musical Phenomenon
  • Worlding Agendas and the strata of Elitism in Fazel Bakhsheshi’s SF Novels
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]