پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Neuro-Linguistic Programming and EFL Teachers’ Professional Identity
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Neuro-Linguistic Programming and EFL Teachers’ Professional Identity

نویسندگان :

Mitra Rayati ( Allameh Tabataba’i University ) , Esmaeel Ali Salimi ( Allameh Tabataba’i University )

دانلود فایل   

چکیده

This paper reports the results of a study investigating the relationship between Neuro-Linguistic Programming (NLP) and English as a foreign language (EFL) teachers’ professional identity. To this end, a sequential explanatory mixed methods design was adopted. In the quantitative phase, 148 Iranian EFL teachers filled out NLP questionnaire developed by Pishghadam, Shayesteh, and Shapoori (2011) and Teacher Professional Identity questionnaire developed by the researchers. As for the qualitative phase, 20 EFL teachers were selected to participate in a semi-structured interview. The selection of the teachers for both phases of the study was based on their willingness to participate, so they were selected non-randomly based on convenience sampling. In the quantitative data analysis, descriptive and inferential statistics were employed to find the relationship between the variables of the study. Thematic analysis was also used to analyze the qualitative data. The results of Spearman rho revealed a positive and significant relationship between NLP and EFL instructors’ professional identity. The content analysis also indicated that NLP techniques can enhance the quality of teaching and learning while improving teachers’ knowledge, professional identity, and attitude. Teacher education programs can take advantage of the results of this study to bring alteration in their training frameworks and improve language learning outcomes.

کليدواژه ها

Neuro-linguistic programming (NLP), Teacher Professional Identity, EFL teachers, attitude

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Esmaeel Ali Salimi , 1398 , Neuro-Linguistic Programming and EFL Teachers’ Professional Identity , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • The Effect of Formative versus Summative Assessment On Iranian EFL learners Essay Writing
  • A Comparison of Self-efficacy Beliefs of Students in Learning English and Arabic
  • Subjectivity Without a Subject: Exploring the Dialectics of ‘Empathy’ in Jhumpa Lahiri’s “The Third and Final Continent”
  • Technology-Enhanced Academic Listening Classes: Listening Instructors and Engineering Students Perceptions
  • Assessing the dimensionality of reading comprehension tests: A bifactor item response modeling approach
  • Crowdsourcing Translation: A Tool to Raise The Translation Quality of MTs
  • Writing assessment: Existing challenges, future prospects
  • Evaluating the SAMT English Textbook for Economics Students
  • Comparing Predictive Power of Pragmatic knowledge and Aural Vocabulary Knowledge for Listening Comprehension Inference Questions
  • The Effect of Data-driven Learning (DDL) on the Vocabulary Size of Iranian EFL Learners
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]