پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله The effect of focused tasks on developing Persian EFL learners’ interlanguage: the case of obligatory null objects
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

The effect of focused tasks on developing Persian EFL learners’ interlanguage: the case of obligatory null objects

نویسندگان :

Manijeh Youhanaee ( University of Isfahan ) , Vahid Mahmoudi Gahrouei ( University of Isfahan )

دانلود فایل   

چکیده

The present study investigated the effectiveness of input-based vs. output-based practice on acquisition of obligatory null objects in English complex infinitival structures. The participants were fifty seven Persian learners, divided into three groups (input-based, output-based and control), who received explicit instruction and task based practice for three weeks. Analysis of the immediate and delayed post-tests showed similar levels of effects for both types of activity on improving learners’ receptive knowledge while the output-based group had better performance in developing learners’ productive knowledge (using null objects in the target structures). Furthermore, retention of effects was observed in the performance of the output group on both measures of delayed post-test. The implications of the study for teaching complex structures susceptible to get fossilized will be discussed.

کليدواژه ها

Focused tasks, Input-based practice, Output-based practice, obligatory null objects

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Manijeh Youhanaee , 1398 , The effect of focused tasks on developing Persian EFL learners’ interlanguage: the case of obligatory null objects , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • ‘Highlights’ as the Abstract of Abstracts? – A Genre Analysis
  • Role of Social Maladjustment Behavior in the Reading Ability of Iranian EFL Learners
  • A Study of Job Expectations of English Translation Students and Realities of Job Market in Iran
  • Re-creation of Brand New Terms: Treatments of two Persian Translations of Orwell’s Neologisms in 1984
  • The effect of consciousness-raising on the pragmatic development of thanking and congratulating of Iranian EFL intermediate learners in speaking performance
  • The Comparative Effects of Cooperative and Competitive Learning on Speaking Ability and Self-Confidence of Intermediate EFL Learners
  • Effect of Metaphoric Mapping Instruction (MMI) on Iranian EFL Learners’ Recognition and Retention of Figurative Language
  • Meta-discourse Markers in the Book Reviews Published in ISI and non-ISI journals of Applied Linguistics
  • تاثیر مفهوم مخالف در اصول فقه بر درک مطلب دقیق متون حقوقی انگلیسی برای دانشجویان حقوق ایرانی
  • Tracing Multisided Interpretations in Jamalzadeh’s Short Story, “One-sided Prejudice”
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]