پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
  4. مقاله Iranian EFL Teachers and Learners’ Perspectives on Top Notch Textbook Series
عنوان رویداد : اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398

Iranian EFL Teachers and Learners’ Perspectives on Top Notch Textbook Series

نویسندگان :

Saeid Najafi Sarem ( Islamic Azad University, Hamedan Branch ) , Azita Hamidinezhad ( Islamic Azad University, Hamedan Branch ) , Hadi Hamidi ( Department of English Language, School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, )

دانلود فایل   

چکیده

Due to the significant role of textbooks in English language teaching program, the present study aimed to evaluate theTop Notch book series from teachers and learners perspectives. To do so, 63 EFL learners and 32 EFL teachers were selected based on availability sampling to take part in the study. They completed a modified version of Demir and Ertas’s (2014) Eclectic Checklist for ELT Coursebook Evaluation. The results revealed that there was not any significant difference between EFL learners and teachers’ viewpoints on Top Notch. In addition, it was observed that the teachers evaluated Top Notch as appropriate in all areas mentioned by the checklist. The EFL learners also confirmed this, except for the subscale of layout and physical make-up of Top Notch. The overall impression of both groups of participants toward Top Notch was positive. The findingscan help EFL teachers to select appropriate textbooks for EFL courses.The results of the current study have important implications both for language teachers and materials developers interested in choosing and designing ELT textbooks.

کليدواژه ها

ELT, Coursebook Evaluation, Top Notch, Eclectic Checklist

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Azita Hamidinezhad , 1398 , Iranian EFL Teachers and Learners’ Perspectives on Top Notch Textbook Series , اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي

برگرفته از رویداد



اولين کنفرانس بين المللي مطالعات زبان انگليسي
تاریخ برگزاری : 20 آذر ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • A Longitudinal Study of Self, Peer, and Teacher assessment of Oral Presentations: An Investigation of Reliability, Validity and Demographic Variables
  • The effect of task complicity on syntactic complexity in graph-based writing
  • Representation of Peace and Transformative Identity in Khaled Hosseini’s The Kite Runner and A Thousand Splendid Suns
  • The Effect of two Different Groups of Teachers; Educated Non-Native English Speaking Teachers(NNESTs) and Uneducated Native English Speaking Teachers(NESTs); on Iranian English Learners Perceptions and preferences
  • Impact of Modality of Collaborative Dialogue on Iranian Intermediate EFL Learners Grammatical Proficiency
  • The Role of Negotiated Content-focused Feedback in L2 Writing Fluency Improvement
  • Strategies for Dealing with Style in Literary Texts
  • Young EFL learners’ article use and the role of formulaic language
  • Essential Aspects in the Domain of Degree in Derivational Prefixes
  • Exploring teacher performance in EFL classrooms through systemic function perspective: A case study
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]