طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد
Design and Presentation of Quadruple and Forearm Set Rehabilitation Games
نویسندگان :
زهرا مرادی ( دانشگاه اصفهان ) , زهرا نصر اصفهانی ( دانشگاه اصفهان ) , حامد گروسی ( دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ) , زهرا سادات رضاییان ( دانشگاه علوم پزشکی اصفهان )
چکیده
زمینه: بازی های واقعیت مجازی از جمله استراتژی های توانبخشی هستند که در ضمن اثربخشی، برای فرد جذاب بوده و انجام حرکات به شکل صحیح را تسهیل و تشویق می نمایند. در این تحقیق چهار بازی واقعیت مجازی برای تشویق حرکات مجموعه مچ دست و مجموعه ساعد طراحی شد و مورد بررسی اولیه قرار گرفت. مواد وروشها: بازی ها با استفاده از دستگاه لیپ موشنکه یک دستگاه کوچک غیر لمسی با قدرت تفکیک مکانی مناسب است طراحی شدند. دوربینها وظیفه تشخیص عمق و فاصله دست از دستگاه و سنسورهای مادونقرمز وظیفه تشخیص حرکات دست را دارندبا هدف تعیین میزان جذابیت بازی برای مبتلایان به اختلالات نورون حرکتی فوقانی، سه فرد 18 تا 41ساله به صورت تصادفی از میان مراجعه کنندگان به بخش فیزیوتراپی مرکز آموزشی ـ درمانی الزهرا انتخاب شدند. نتایج: کارآمدی بازی ها به تأیید متخصصین فیزیوتراپی رسید. سه بازی در مراحل اولیه توانبخشی برای هر سه بیمار قابل اجرا بودند. یک بازی به دلیل پیچیدگی حرکت مورد نیاز، امکان استفاده در مراحل اولیه توانبخشی را نداشت. نتیجه گیری: چهار بازی طراحی شده حرکات اصلی مورد نیاز برای فعالیت های روزمره خودـ مراقبتی را دارا هستند و به نظر میرسد برای استفاده کنندگان جوانتر جذاب باشند.کليدواژه ها
لیپ موشن، نقص حرکتی، بازی درمانیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا سادات رضاییان , 1398 , طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.