پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد

Design and Presentation of Quadruple and Forearm Set Rehabilitation Games
نویسندگان :

زهرا مرادی ( دانشگاه اصفهان ) , زهرا نصر اصفهانی ( دانشگاه اصفهان ) , حامد گروسی ( دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ) , زهرا سادات رضاییان ( دانشگاه علوم پزشکی اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

زمینه: بازی های واقعیت مجازی از جمله استراتژی های توانبخشی هستند که در ضمن اثربخشی، برای فرد جذاب بوده و انجام حرکات به شکل صحیح را تسهیل و تشویق می نمایند. در این تحقیق چهار بازی واقعیت مجازی برای تشویق حرکات مجموعه مچ دست و مجموعه ساعد طراحی شد و مورد بررسی اولیه قرار گرفت. مواد وروشها: بازی ها با استفاده از دستگاه لیپ موشنکه یک دستگاه کوچک غیر لمسی با قدرت تفکیک مکانی مناسب است طراحی شدند. دوربین‌ها وظیفه تشخیص عمق و فاصله دست از دستگاه و سنسورهای مادون‌قرمز وظیفه تشخیص حرکات دست را دارندبا هدف تعیین میزان جذابیت بازی برای مبتلایان به اختلالات نورون حرکتی فوقانی، سه فرد 18 تا 41ساله به صورت تصادفی از میان مراجعه کنندگان به بخش فیزیوتراپی مرکز آموزشی ـ درمانی الزهرا انتخاب شدند. نتایج: کارآمدی بازی ها به تأیید متخصصین فیزیوتراپی رسید. سه بازی در مراحل اولیه توانبخشی برای هر سه بیمار قابل اجرا بودند. یک بازی به دلیل پیچیدگی حرکت مورد نیاز، امکان استفاده در مراحل اولیه توانبخشی را نداشت. نتیجه گیری: چهار بازی طراحی شده حرکات اصلی مورد نیاز برای فعالیت های روزمره خودـ مراقبتی را دارا هستند و به نظر میرسد برای استفاده کنندگان جوانتر جذاب باشند.

کليدواژه ها

لیپ موشن، نقص حرکتی، بازی درمانی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا سادات رضاییان , 1398 , طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • تغییرات فیزیولوژیک و هومورال ناشی از بازی های ویدئویی
  • طراحی و پیاده‌سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی‌های تحرکی
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف
  • بررسی تأثیر بازیهای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری
  • مصور سازی هوشمند بازی فیفاجهت انتخاب بازیکن مناسب برای موقعیت مکانی در زمین بازی
  • رابطه احتمالی میان بازی های رایانه ای ،استفاده از شبکه های اجتماعی و کاهش جرایم با استفاده از نظریه فرصت جرم
  • بازی، جامعه پذیری و زندگی اجتماعی
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • تنظیم سختی پویای یک بازی شناختی مبتنی بر نوروفیدبک با هدف کمک به درمان اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]