پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف

Studying the reaction time of players in video games in different environments
نویسندگان :

نازنین علی فرشباف اکبری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , الناز حیدران مقدم ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مریم حقی ( دانشگاه هنر اسلانی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فرهاد احمد نژاد ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

زمان واکنش ، عبارت است از فاصله زمانی بین ارائه محرک و ظهور پاسخ. این مسئله در انجام بسیاری از کارها؛ چه روزمره و عادی، و چه کارهایی که نیازمند تخصص و دقت می‌باشد، تاثیرگذار است. صنعت بازی‌های دیجیتال، یکی از حوزه‌های موفق است که پتانسیل تحقیق و پژوهش بالایی دارد و می‌توان با حفظ ویژگی سرگرم‌کنندگی، یک طرح پژوهشی را در آن پیاده‌سازی کرده و به جمع آوری اطلاعات برای تحلیل و بررسی پرداخت. در این پژوهش، هدف بررسی زمان واکنش کاربر، در دو نوع محیط با تفاوت در خطوط غالب منحنی یا و شکسته است. با طراحی و تولید بازی "کماندار" قصد جمع آوری اطلاعات و اثبات این فرضیه هستیم که خطوط منحنی با تاثیر روانی، سبب واکنش دیرتر، و خطوط شکسته و تیز دارای تاثیر روانی هستند که باعث واکنش زودتر از زمان مقرر می‌شوند.

کليدواژه ها

زمان واکنش، بازی رایانه ای، خطوط منحنی و شکسته

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نازنین علی فرشباف اکبری , 1398 , بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • ناوک: تجربه نقاشی با چشم با استفاده از رهگیری حرکات چشم
  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید محتواهای آموزشی و جلوگیری از نفوذ استانداردهای غربی در بازی‌های رایانه‌ای
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • إمیلی و جعبه اسباب بازی: بازی جدی تحت تلفن هوشمند برای مدیریت خشم در کودکان 8 سال به بالا
  • Postmodernism and New Weird in Remedy’s Control
  • بسترهای وقوع و پیشگیری از جرم در زندگی دوم
  • مصورسازی تعاملی داده های مربوط به تاثیر بازی های خشونت آمیز بر رفتار کودکان و نوجوانان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]