بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف
Studying the reaction time of players in video games in different environments
نویسندگان :
نازنین علی فرشباف اکبری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , الناز حیدران مقدم ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مریم حقی ( دانشگاه هنر اسلانی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فرهاد احمد نژاد ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )
چکیده
زمان واکنش ، عبارت است از فاصله زمانی بین ارائه محرک و ظهور پاسخ. این مسئله در انجام بسیاری از کارها؛ چه روزمره و عادی، و چه کارهایی که نیازمند تخصص و دقت میباشد، تاثیرگذار است. صنعت بازیهای دیجیتال، یکی از حوزههای موفق است که پتانسیل تحقیق و پژوهش بالایی دارد و میتوان با حفظ ویژگی سرگرمکنندگی، یک طرح پژوهشی را در آن پیادهسازی کرده و به جمع آوری اطلاعات برای تحلیل و بررسی پرداخت. در این پژوهش، هدف بررسی زمان واکنش کاربر، در دو نوع محیط با تفاوت در خطوط غالب منحنی یا و شکسته است. با طراحی و تولید بازی "کماندار" قصد جمع آوری اطلاعات و اثبات این فرضیه هستیم که خطوط منحنی با تاثیر روانی، سبب واکنش دیرتر، و خطوط شکسته و تیز دارای تاثیر روانی هستند که باعث واکنش زودتر از زمان مقرر میشوند.کليدواژه ها
زمان واکنش، بازی رایانه ای، خطوط منحنی و شکستهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:نازنین علی فرشباف اکبری , 1398 , بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای در محیط های مختلف , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.