بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی
Video Game, a New and Efficient Tool in Cyber Diplomacy
نویسندگان :
مهدی مختارپور ( دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب ) , زهرا سمواتی ( مدرس دانشگاه و پژوهشگر )
چکیده
ديپلماسي عمومي بيشتر بر ايجاد يك فضاي گفتمان دموكراتيك هابرماسي تاكيد داشته كه هدف از آن، يافتن برداشت ها و ارزش هاي مشترك از طريق گفتگو با تکیه بر جهانِ رسانه ای و دیجیتالی مي باشد. هدف اصلی این مقاله تبیین کاربری بازی دیجیتال به عنوان، ابزاری نوین و کارآمد در حوزه دیپلماسی سایبری است. در این مقاله، اطلاعات به روش مطالعه منابع کتابخانه ای و هم چنین به صورت اینترنتی و کتاب های الکترونیکی و مقاله های علمی معتبر که در فضای مجازی قرار داشته جمع آوری شده است. مبتنی بر استنباط های موجود در این اثر می توان گفت جمهوری اسلامی ایران الزاما در کوتاهترین زمان ممکن باید حلقههای مفقوده و نقائص موجود در فرایند دیپلماسی رسانهای تکمیل را کند. در این مسیر پتانسیلهای فراوانی در بخشهای دانشگاهی و رسانهای و همچنین ظرفیتهای دست نخوردهای در دستگاه دیپلماسی کشور وجود دارند. استفاده از بازی سازان حرفهای، فیلم سازان و مستندسازان صاحبنام در این زمینه میتواند راهگشای خوبی برای ارائه پاسخ به یورشهای رسانه ای دیپلماتیک باشد. در مجموع میتوان گفت در رسانههای جمهوری اسلامی ایران این موضوع از مواردی است که جای فعالیت بسیاری دارد و لازم است در دستور کار طراحان، بازی سازان، برنامهسازان و تهیهکنندگان شبکههای مختلف و خصوصاً شبکههای برونمرزی قرار گیرد.کليدواژه ها
دیپلماسی، بازی دیجیتال، رسانه نوین، جمهوری اسلامی ایران.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مهدی مختارپور , 1398 , بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی , پنجمين كنفرانس بينالمللي بازيهاي رايانهاي،فرصتها و چالشها
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.