پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

Designing an intelligent virtual museum system using virtual reality and augmented reality
نویسندگان :

فرزان مرادی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ) , آرش شریفی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات )

دانلود فایل   

چکیده

موزه مجازی، مجموعه ای از تصاویر ضبط شده دیجیتالی، فایل های صوتی، اسناد متنی و سایر اطلاعات تاریخی، علمی یا فرهنگی است که از طریق رسانه های الکترونیکی قابل دسترسی هستند. یک موزه مجازی اجسام واقعی را در خود جای نمی دهد، در نتیجه فاقد ویژگی های تعاملی است. با این وجود، به کمک فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و با طراحی موزه به صورت مدل های سه بعدی، مخاطبان بدون حضور در موزه و از راه دور می توانند از موزه دیدن و با محیط تعامل داشته باشند. هدف این پژوهش، طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند برای موزه و مکان های گردشگری، با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. از این رو با طراحی و ساخت یک برنامه کاربردی برروی تلفن همراه، امکان نمایش اطلاعات اجسام و اشیا موجود در موزه مجازی توسط فناوری واقعیت افزوده و بازدید از موزه مجازی توسط فناوری واقعیت مجازی فراهم آمده است و در نتیجه گردشگر لذت بیشتری می برد.

کليدواژه ها

موزه مجازی، گردشگری هوشمند، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
آرش شریفی , 1398 , طراحی سیستم موزه مجازی هوشمند با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای
  • طراحی و اعتبارسنجی نرم افزار تکالیف دوگانه مبتنی بر سنسور کینکت در محیط واقعیت مجازی برای ارزیابی اختلالات شناختی در سالمندان
  • رابطه احتمالی میان بازی های رایانه ای ،استفاده از شبکه های اجتماعی و کاهش جرایم با استفاده از نظریه فرصت جرم
  • تبیین و تحلیل حقوقی جرم بازی های آنلاین در اینترنت و شرط بندی نسبت به آن (با تاکید بر نگاه قانون به قمار و شرط بندی اینترنتی)
  • اولویت بندی عوامل موثر بازی های رایانه ای بر ارتقاءیادگیری دانش آموزان دوره متوسطه از منظر معلمان (مورد مطالعه معلمان شهر کرج)
  • شناسایی عنصر های تربیتی نسل تراز انقلاب از منویات امام خامنه ای با روش تحلیلی مضمونی در جهت تولید بازی های دیجیتال
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد
  • استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی
  • بررسی تاثیرات کوتاه مدت بازی رایانه ای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]