پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی

using model driven approach for gamification of education courses
نویسندگان :

سیده هستی موسوی دهویی ( دانشگاه اصفهان ) , شکوفه کلاه دوز رحیمی ( دانشگاه اصفهان ) , لیلا صمیمی دهکردی ( دانشگاه شهرکرد )

دانلود فایل   

چکیده

اهمیت آموزش در دنیای امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست. امروزه مراکز آموزشی به کمک پیشرفت فناوری، درصدد آموزش فراگیران خود به شیوه‌های الکترونیکی هستند. در این مسیر، متولیان آموزشی با مشکلاتی ازجمله، زیاد بودن مواد آموزشی، مدت‌زمان یادگیری محدود، عدم حضور رسانه‌های تعاملی و پایین بودن کیفیت آموزش مواجه هستند که میزان انگیزه و تعهد دانشجویان را تحت تاثیر منفی قرار داده است. راه‌حلی که در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد استفاده از بازی‌وارسازی در دامنه‌ی آموزش الکترونیکی است. از طرفی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها، برای تولید دوره‌هایی که بتواند از عناصر بازی برای آموزش استفاده کنند، با پیچیدگی‌های زیادی ازجمله، عدم آشنایی با مفاهیم دقیق این دامنه مواجه هستند که این عامل روند توسعه‌ی این نرم‌افزارها را زمان‌بر می‌کند. در این مقاله تلاش ما بر این است که به کمک رویکرد مدل‌رانده، با مدل‌سازی مفاهیم بازی‌وارسازی، فرایند طراحی و پیاده‌سازی دوره‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌ترکنیم. در این راستا فرامدلی برای این دامنه با استفاده از چارچوب‌ ایکلیپس طراحی کرده‌ایم و سپس مدلی مبتنی بر این فرامدل تولید شده است که نشان- دهنده‌ي یک دوره‌ی بازی‌وارسازی می‌باشد.

کليدواژه ها

بازی‌وارسازی، مدل‌رانده، آموزش

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شکوفه کلاه دوز رحیمی , 1398 , استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر وجود نمادهای بومی شهری در بازی رایانه‌ای بر حس غوطه‌وری بازیکن
  • بازی های کامپیوتری در آموزش دوبلوری: بازی دوبلور شو
  • تاثیر قدرت تصمیم گیری عاملانه در بازی های رایانه ای بر میزان لذت بازیکن از تجربه بازی رایانه ای
  • بررسی تاثیرات کوتاه مدت بازی رایانه ای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی
  • ارتباط انواع بازی های رایانه ای با پرخاشگری ( مورد مطالعه: پسران نوجوان شهر ایلام در سال 1398)
  • بررسی تاثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی
  • تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر
  • بررسی کاربردپذیری فعالیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی خودمانی در شناخت درمانی و درک خوانداری انگلیسی با اهداف پزشکی
  • بهبود یادگیری تقویتی عمیق با برنامه درسی در فضای بازی
  • نقش بازی های کامپیوتری بر درک خطر حوادث و بلایا در کودکان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]