پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر

Content Analysis of Augmented Reality Application of Special Prayer Teaching for Elementary Students Based on Mayer Multimedia Principles
نویسندگان :

نگین برات دستجردی ( دانشگاه اصفهان ) , مرجان حقانی ( دانشگاه اصفهان ) , نگار طباطبا ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

یکی ازنوآوری های جدید درعصردیجیتال اپلیکیشن های واقعیت افزوده است که پل ارتباطی بین دنیای واقعی ومجازی است. واقعیت افزوده سبب شده است که کاربران بتوانند اطلاعات و اشیای جدیدی را به محیط واقعی اضافه کنند و علاوه بر آن یکی از فناوری های جذاب وسرگرم کننده است که در حوزه های مختلف مانند سرگرمی وآموزش وپرورش مورداستفاده قرارمی گیرد. پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا جهت بررسی محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده ی آموزش نماز براساس اصول چندرسانه ای مایر انجام گرفته است و برای تحلیل محتوا فهرست واررسی براساس اصول چندگانه مایرطراحی شده است که اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز برطبق این اصول مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که، این اپلیکیشن تا میزان زیادی براساس اصول چندرسانه ای مایر طراحی شده و در بررسی فهرست واررسی امتیاز 52 از60 را به خود اختصاص داده است، از میان اصول چندرسانه ای مایر توجه به اصل کثرت، چند وجهی حسی و انسجام و هماهنگی در اپلیکیشن به خوبی مشهود است در صورتی که در این اپلیکیشن تا میزانی اصل توجه به تفاوت های فردی مورد غفلت واقع شده است.

کليدواژه ها

واقعیت افزوده،کتاب واقعیت افزوده، آموزش نماز،اصول چندرسانه ای مایر

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
نگین برات دستجردی , 1398 , تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • مصورسازی تعاملی داده های مربوط به تاثیر بازی های خشونت آمیز بر رفتار کودکان و نوجوانان
  • بررسی زمان واکنش در تشخیص تنالیته های رنگی در بازی های رایانه ای
  • فیروزه:چارچوبی جهت بهبود تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی وار سازی
  • بررسی تأثیر بازیهای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری
  • Mythology in Video Games: How it works? why it works
  • بازی، جامعه پذیری و زندگی اجتماعی
  • استفاده از بازی های رایانه ای سبک ماجراجویانه با هدف تاثیرگذاری عمیق تر بر کودکان و نوجوانان در روابط خانوادگی و هنجارهای اجتماعی
  • استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی
  • تبیین و تحلیل حقوقی جرم بازی های آنلاین در اینترنت و شرط بندی نسبت به آن (با تاکید بر نگاه قانون به قمار و شرط بندی اینترنتی)
  • بررسی تاثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]