پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله مطالعه رابطه بین میزان و نوع انجام بازی‌های رایانه‌ای با میزان پرخاشگری در دانش‌آموزان سیکل دوم شهرستان نقده با تأکید بر میزان حمایت اجتماعی ادراک شده به عنوان متغیر میانجی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

مطالعه رابطه بین میزان و نوع انجام بازی‌های رایانه‌ای با میزان پرخاشگری در دانش‌آموزان سیکل دوم شهرستان نقده با تأکید بر میزان حمایت اجتماعی ادراک شده به عنوان متغیر میانجی

A Study of the Relationship between the Level and Type of Computer Games with Aggression in Secondary School Students in Naghadeh City with Emphasis on Perceived Social Support as Mediator Variable
نویسندگان :

نگین حاتمی ( دانشگاه آزاد تبریز ) , مهران صمدی ( دانشگاه آزاد تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

يكي از مهم ترين پديده هاي اجتماعی در ساليان اخير، بازي هاي رايانه اي هستند كه با سرعتي روزافزون جاي خود را در ميان نوجوانان باز كرده اند و با بهره گيري از فناوري هاي نوين، هر روز بيش از پيش با زندگي کاربران عجين شده اند. مهم ترين نكته مورد بحث در مورد اين بازي ها، محتواي خشونت آميز آنهاست كه مي تواند کاربران را به نحو عميقي تحت تاثير قرار دهد و بازتاب هاي بيروني ناهنجاري را موجب شود. هدف اصلی تحقیق حاضر مطالعه رابطه بین میزان و نوع انجام بازی‌های رایانه‌ای با میزان پرخاشگری در دانش‌آموزان سیکل دوم شهرستان نقده با تأکید بر میزان حمایت اجتماعی ادراک شده به عنوان متغیر میانجی است. برای انجام این تحقیق تعداد 317 دانش آموز به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده های گردآوری شده از طریق پرسشنامه به وسیله نرم افزار spss و مدل معادلات ساختاریLisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد که بین مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای، انجام بازی های رایانه ای و اعتیاد به اینترنت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین ادراک حمایت اجتماعی و میزان پرخاشگری رابطه منفی وجود دارد.

کليدواژه ها

واژگان کلیدی: دانش آموزان، پرخاشگری، اعتیاد به اینترنت، بازی های رایانه ای

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهران صمدی , 1398 , مطالعه رابطه بین میزان و نوع انجام بازی‌های رایانه‌ای با میزان پرخاشگری در دانش‌آموزان سیکل دوم شهرستان نقده با تأکید بر میزان حمایت اجتماعی ادراک شده به عنوان متغیر میانجی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای
  • رابطه اعتیاد به بازی آنلاین با جو عاطفی خانواده، اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی در دانش آموزان
  • بهبود یادگیری تقویتی عمیق با برنامه درسی در فضای بازی
  • رابطه احتمالی میان بازی های رایانه ای ،استفاده از شبکه های اجتماعی و کاهش جرایم با استفاده از نظریه فرصت جرم
  • استفاده از رویکرد مدل‌رانده در بازی‌وارسازی دوره‌های آموزشی
  • بررسی تاثیر استراتژی بازی های رایانه ای آموزشی در مدیریت تفکر خلاق در کودکان با استفاده از راهبردهای تعاملی
  • ناوک: تجربه نقاشی با چشم با استفاده از رهگیری حرکات چشم
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • تاثیر رنگ در ادراک زمانی کاربران بازی‌های رایانه‌ای
  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]