پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای

Displays the 3D model of the face modes discovered in the video, using in-depth learning for computer games
نویسندگان :

فاطمه زارع مهرجردی ( دانشگاه یزد ) , مهدی رضاییان ( دانشگاه یزد )

دانلود فایل   

چکیده

تجزیه ‌و تحلیل حرکت های زنده و پویا به‌ وسیله‌ی کامپیوتر یکی از زمینه هایی است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از بخش های مهم این زمینه، فرآیند ضبط حرکت است و تقلید حالت نوعی فرآیند ضبط حرکت است. هدف از این تحقیق، تشخیص حالت های چهره ی موجود در ویدئو با استفاده از روش یادگیری عمیق و نمایش مدل سه بعدی حالت کشف شده در ویدئو است. در این تحقیق در مرحله اول محدوده چهره با استفاده از الگوریتم ویولا و جونز در تصاویر رنگی جدا شده و سپس محدوده جدا شده به نوعی از شبکه کانولوشن عمیق به نام VGG-16 داده می شود که این شبکه با پایگاه داده ImageNet آموزش داده شده است. خروجی این شبکه یکی از کلاس های شش‌گانه‌ای که انتخاب شده است را نشان می دهد. بعد از تعیین حالت چهره، مدل سه بعدی آن که با استفاده از تصاویر رنگی و داده عمق به دست آمده از دوربین کینکت تهیه شده است، نمایش داده می‌شود. سیستم طراحی شده توانست به دقت 98.56% بر روی پایگاه داده تهیه شده با استفاده از دوربین کینکت دست یابد که درصد قابل توجه ای است.

کليدواژه ها

حالت های چهره، یادگیری عمیق، شبکه VGG-16، دوربین کینکت

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه زارع مهرجردی , 1398 , نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • بسترهای وقوع و پیشگیری از جرم در زندگی دوم
  • تاثیر بازی توانبخشی بر افزایش توجه مستمر
  • ساخت و اعتبارسنجی بسته نرم‌افزاری مبتنی بر ردیاب چشم جهت بهبود توجه در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی
  • تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت
  • بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
  • مصور سازی هوشمند بازی فیفاجهت انتخاب بازیکن مناسب برای موقعیت مکانی در زمین بازی
  • بررسی تاثیرات کوتاه مدت بازی رایانه ای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی
  • بهبود شاخص شناختی )توجه( در شرکت کنندگان با بررسی هورمونی و سیگنال های مغزی
  • طراحی و پیاده‌سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی‌های تحرکی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]