پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله فیروزه:چارچوبی جهت بهبود تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی وار سازی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

فیروزه:چارچوبی جهت بهبود تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی وار سازی

Firouzeh: A Framework to Improve the User Experience of Visiting Historic Sites Using Gamification
نویسندگان :

صبا عباسی نیا ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , کاظم پورالوار ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مهدی فراموشی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

صنعت گردشگری به‌عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به‌حساب می‌آید. این صنعت نه‌تنها از لحاظ اقتصادی بلکه به دلیل معرفی تاریخ و فرهنگ شهرهای مختلف، مطرح است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای توسعه شهر باشد. در بسیاری از کشورها، سود حاصل از گردشگری به منبع اصلی درآمد تبدیل شده است. عصر حاضر به دلیل سرعت بالای تغییر تکنولوژی به‌طور پیوسته در حال تغییر لوازم انتقال اطلاعات است. امروزه با رشد چشمگیر استفاده از تلفن‌های همراه بر آن می‌دارد تا با طراحی برنامه‌های کاربردی به نیازهای کاربران پاسخ داد و پیوسته در حال تلاش بود تا انتقال اطلاعات را با صرف کمترین هزینه و بالاترین کارایی به انجام رساند. همچنین بازی وار سازی به معنی استفاده از عناصر بازی برای تقویت روحیه رقابت فرد و جذابیت عناصر غیر بازی است. بااینکه هدف اصلی بازی وارسازی، تفریح نیست، اما با تغییر روند یادگیری به سمت تفریح، این یادگیری و کسب اطلاعات به‌صورت دقیق‌تر و بهتر انجام گرفته و اطلاعات بیشتری نسبت به روش سنتی در ذهن افراد می‌ماند. این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی و با هدف افزایش کیفیت تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی‌وار سازی محیط مبتنی بر مکان و مجاورت با نمونه موردی مسجد کبود تبریز بوده و بدین منظور، کاربردی ویژه گوشی های هوشمند تحت عنوان فیروزه طراحی شده است.

کليدواژه ها

گردشگری، بازی وار سازی، تجربه کاربری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صبا عباسی نیا , 1398 , فیروزه:چارچوبی جهت بهبود تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی وار سازی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • رابطه‎ی شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی در بازی‎های پلتفرمر دوبعدی مطالعه موردی دو بازی در دهه‏‎ی نود میلادی
  • طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
  • تغییرات فیزیولوژیک و هومورال ناشی از بازی های ویدئویی
  • طراحی و اعتبارسنجی نرم افزار تکالیف دوگانه مبتنی بر سنسور کینکت در محیط واقعیت مجازی برای ارزیابی اختلالات شناختی در سالمندان
  • بررسی تأثیر بازیهای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکرد شناختی پردازش فضایی و ارتباط آن با بیماری سایبری
  • إمیلی و جعبه اسباب بازی: بازی جدی تحت تلفن هوشمند برای مدیریت خشم در کودکان 8 سال به بالا
  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • مقایسه هوش اجتماعی و هویت جنسی، پرخاشگری و گرایش به اعتیاد در نوجوانان وابسته به بازی های ویدویی(GTA) و نوجوانان عادی
  • راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده‌های حرکتی با هدف جمع‌آوری داده‌های حرکات موزون آذری
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]