پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای

Designing a Model for Dynamic Storytelling in Computer Games
نویسندگان :

شیوا ترکزبان ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از تمایزات ما انسان ها با دیگر موجودات این کره خاکی توانایی داستان گویی گونه‏ی ما است. می‏توان ادعا کرد تنها محدودیت در داستان، تخیل پدید آورندگان آن است. تاکنون بازی‌های رایانه‏ای به عنوان فرمی از رسانه، راوی داستان‏ها بوده‏اند و با افزودن عنصر تعامل در عین حال که مخاطب را تحت تاثیر فضای داستان قرار میدهند، او را از توانایی اثر‏گذاری نیز بهره‏مند می‏کنند. مطالعات پیشین در زمینه روایت تعاملی اکثراً مبتنی بر شاخه‏ای بودن داستان، وجود انتخاب‏های متنوع برای بازیکن و یا مدل‏سازی شخصیت بازیکن می‏باشند و همچنان محتوای روایت توسط نویسنده بازی و از قبل تولید می‏شود. در این پژوهش سعی بر آن است که وجه دیگری از داستان‏گویی در بازی‏های رایانه‏ای مورد بررسی قرار گیرد و آن، تولید داستان بازی به صورت رویه‌ای است؛ به این معنا که بازی علاوه براینکه راوی داستان است خود پیشبرنده و مولد داستان نیز باشد و تا جای ممکن کمترین انرژی برای نویسندگی داستان توسط نویسنده بازی صورت پذیرد. در اینجا تلاش شده است تا الگویی ارائه شود که داستان بازی در طول روند بازی و توسط بازیکنان طرح می‏شود و در این میان از برنامه ریزی برای ایجاد موقعیت‌هایی که به شکل گیری داستان کمک می‌کنند استفاده شده است. خلق داستان در روند بازی و توسط بازیکنان تنوع بی‏شماری در داستان‏های ایجاد شده برای یک بازی به ارمغان می‏آورد و این شیوه سبب می‌شود با هر بار بازی، بازیکنان دنیایی برای خود بنیاد ‌کنند که متفاوت از دیگر کاربران باشد.

کليدواژه ها

داستان‌سرایی پویا، داستان تعاملی، بازی‌های رایانه‌ای، تولید داستان رویه‏ای

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
یونس سخاوت , 1398 , طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوای اپلیکیشن واقعیت افزوده آموزش نماز ویژه ی دانش آموزان مقطع ابتدایی براساس اصول چندرسانه ای مایر
  • مروری بر نقش بازی‌های رایانه‌ای در فرایند تنظیم هیجان کودکان و نوجوانان
  • استفاده از بازی‌های جدی برای آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی
  • نگرشی بر سیاست کیفری ایران در منع تبعیض نژادی_قومی در صنعت بازی های رایانه ای
  • بهبود یادگیری تقویتی عمیق با برنامه درسی در فضای بازی
  • طراحی و ارائه بازی های چهارگانه توانبخشی مجموعه مچ و مجموعه ساعد
  • Synergistic nature of digital game-based language learning and Task-based language teaching
  • طراحی و پیاده‌سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی‌های تحرکی
  • تغییرات فیزیولوژیک و هومورال ناشی از بازی های ویدئویی
  • بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]