پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله رابطه‎ی شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی در بازی‎های پلتفرمر دوبعدی مطالعه موردی دو بازی در دهه‏‎ی نود میلادی
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

رابطه‎ی شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی در بازی‎های پلتفرمر دوبعدی مطالعه موردی دو بازی در دهه‏‎ی نود میلادی

The Relationship between Characterization and Animation in Two-dimensional Platformer Games - A Case Study of Two Games in the Nineties
نویسندگان :

علیرضا لطفعلی خانی ( دانشگاه تربیت مدرس ) , سید نجم الدین امیر شاه کرمی ( دانشگاه تربیت مدرس )

دانلود فایل   

چکیده

بازی‎های پلتفرمر platformer یا سکو-بازی دو بعدی یکی از زیرشاخه‎های بازی‎های آرکید arcade (مسابقه‎ای) است. پلتفرمر‎ها از همان ابتدای آغاز بازی‎های ویدئویی وجود داشتند، اما از اواخر دهه‎ی 80 میلادی هویت مستقل پیدا کردند و در دهه‎ی 90 به اوج خود رسیدند. یکی از مهمترین ویژگی‎های این ژانر وجود شخصیت اصلی هدایتگر بر روی صفحه‎ی نمایش است که باید از موانع پیش رویش عبور کند. این پرسشها بر اهمیت عامل شخصیت در این ژانرِ بازی تمرکز دارند، شخصیت‎پردازی در این ژانر از چه اهمیتی برخوردار است؟ متحرک‎سازی چه نقشی در شخصیت‌پردازی شخصیت در این نوع بازی‎ دارد؟ در این راستا پژوهش پیش‌رو با استفاده از مفهوم نظام تحلیل کارکردگرایانه، دو نمونه موردی از بازی‎های پلتفرمر (جیم، کرم خاکی و منطقه‎ی داستان مصور) ساخته شده در دهه‎ی نود میلادی را بررسی می‌کند. یافته‌ها نشان می‎دهند که رابطه‎ای معنادار میان انواع شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی وجود دارد که به تفکیک هر یک از دو بازی در این مقاله بدان‎ها اشاره شده است.

کليدواژه ها

بازی‎های پلتفرمر دوبعدی ، شخصیت‎پردازی ، متحرک‎سازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سید نجم الدین امیر شاه کرمی , 1398 , رابطه‎ی شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی در بازی‎های پلتفرمر دوبعدی مطالعه موردی دو بازی در دهه‏‎ی نود میلادی , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • طراحی و پیاده‌سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی‌های تحرکی
  • Mythology in Video Games: How it works? why it works
  • مزایای بازی جدی به سبک سکویی در آموزش کلمات انگلیسی برای کودکان
  • طراحی مدلی برای داستان سرایی پویا در بازی‏‌های رایانه‌‏ای
  • بسترهای وقوع و پیشگیری از جرم در زندگی دوم
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • ساخت و اعتبارسنجی بسته نرم‌افزاری مبتنی بر ردیاب چشم جهت بهبود توجه در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی
  • نمایش مدل سه بعدی حالت های چهره کشف شده موجود در ویدئو، با استفاده از روش یادگیری عمیق برای بازی های رایانه ای
  • مطالعه رابطه بین میزان و نوع انجام بازی‌های رایانه‌ای با میزان پرخاشگری در دانش‌آموزان سیکل دوم شهرستان نقده با تأکید بر میزان حمایت اجتماعی ادراک شده به عنوان متغیر میانجی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]