پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
  4. مقاله بازی «درون من»: طراحی یک بازی به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی خشم و مدیریت آن
عنوان رویداد : پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398

بازی «درون من»: طراحی یک بازی به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی خشم و مدیریت آن

The game “Inside Me”: to design a game for the purpose of evaluating and studying feasibility of effects of video games on anger and how to control it
نویسندگان :

عباس موسیوند ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , مهدی پورجعفر ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , شهریار درهمی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یزدان موحدی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

پژوهش حاضر باهدف تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر کنترل و مدیریت خشم نسبت به فرد خاص انجام شد. طرح پژوهش حاضر با دو گروه آزمودنی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال 1398 بودند که 10 نفر از آن‌ها انتخاب و در دو گروه 5 نفره قرار گرفتند. 5 نفر بازی طراحی‌شده را دریافت کردند و برای 5 نفر گروه کنترل مداخله‌ای انجام نشد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss نسخه 21 با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. تحلیل داده‌ها نشان داد که بین میانگین نمره‌های پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی‌داری وجود داشت، به‌نحوی‌که بازی «درون من» باعث بهبود در کنترل خشم نسبت به فرد خاص شده است. در این پژوهش با ارائه یک محیط کاربری بر مبنای کنترل خشم، سعی شده تا کاربر با استفاده از این ابزار در دسترس، خشم خود نسبت به شخصیتی که آن را به وجود آورده، کنترل یا کاهش بدهد. ابزارها، جلوه‌های تصویری و صوتی ارائه‌شده در بازی هم در جهت تخلیه هیجانات خشمگینانه کاربر طراحی‌شده و در حالات به خصوصی نتیجه تحریک خشم در کاربر را نیز موردبررسی قرار دهد. این مطالعه نشان داد که بازی «درون من» می‌تواند به‌عنوان یک روش اثربخش در افراد برای بهبود در کنترل خشم نسبت به فرد خاص مورداستفاده قرار بگیرد.

کليدواژه ها

خشم، کنترل خشم، بازی‌های رایانه‌ای

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عباس موسیوند , 1398 , بازی «درون من»: طراحی یک بازی به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی خشم و مدیریت آن , پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها

برگرفته از رویداد



پنجمين كنفرانس بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي،فرصت‌ها و چالش‌ها
تاریخ برگزاری : 30 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی
  • رابطه‎ی شخصیت‎پردازی و متحرک‎سازی در بازی‎های پلتفرمر دوبعدی مطالعه موردی دو بازی در دهه‏‎ی نود میلادی
  • بررسی چگونگی بازنمایی شخصیت های اسطوره ای ایران در بازیِ «نجات قلعه» در گوشی هوشمند
  • جبر یا اختیار، معنا و مفهوم کات سین (cut scene) در بازی های رایانه ای
  • بازی وار سازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی
  • تنظیم سختی پویای یک بازی شناختی مبتنی بر نوروفیدبک با هدف کمک به درمان اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
  • Postmodernism and New Weird in Remedy’s Control
  • رابطه احتمالی میان بازی های رایانه ای ،استفاده از شبکه های اجتماعی و کاهش جرایم با استفاده از نظریه فرصت جرم
  • طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع‌گرایانه به کمک واقعیت‌مجازی
  • بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی‌های رایانه‌ای در جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگليسي
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]