پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی

An approach for balancing freemium mobile games for increasing revenue
نویسندگان :

مهرداد آشتیانی ( دانشگاه علم و صنعت ایران ) , علی علایی کرهرودی ( دانشگاه علم و صنعت ایران )

دانلود فایل   

چکیده

با فراگیرتر شدن بازی های موبایلی، ساختن بازی که توان رقابت با دیگر بازی های موفق را داشته باشد و به سودآوری برسد، نیازمند تیم های بازیساز با سیستمی قدرتمند است تا به وسیله آن بتوان بازیکنان بیشتری را جذب بازی نمود و در نتیجه درآمد افزایش یابد. از این رو تجهیز به سیستم درآمدزایی قدرتمند برای ساخت اقتصادی متعادل و سودآور، یکی از الزامات رقابت در این بازار به شمار میرود. در این پژوهش روش تزریق تورم در اقتصاد بازی انتخاب گردید تا در نتیجه اعمال این روش، هم درآمد بازی افزایش یابد و هم اقتصاد بازی متعادل باقی بماند. به منظور فهم بهتر این روش و پیاده سازی و ارزیابی هرچه بهتر آن، داده ها براساس مطالعات و ارزیابی هایی روی گزارشات سرویس های آنالیتیکس بازی ها انجام گرفت و همچنین مشاهدات از بازی Game Of War تکمیل شد. براساس بررسی های انجام شده بر روی داده پیش بینی میشود درصورتی که سازندگان بازی ها بتوانند به درستی تورم را در بازی تزریق کنند، به خاطر افزایش خرید درون برنامه ای و خروجی های بازی متناظر با آن توازن در بازی ایجاد خواهد شد و به صورت قابل توجهی درآمد بازی افزایش خواهد یافت. مهمترین مسئله در اعمال این راه حل نحوه ی تزریق تورم در بازی است که می تواند در هر بازی متفاوت باشد و باعث پیچیدگی این کار می شود. بنابراین بازی سازانی که می خواهند از این راه استفاده کنند باید به این مسائل به خوبی آگاه باشند تا اعمال این راه موجب تخریب اقتصاد بازیشان نشود.

کليدواژه ها

اقتصاد فریمیوم، اقتصاد بازی، آنالیتیکس بازی، بازی های موبایلی، طراحی بازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهرداد آشتیانی , 1399 , ارائه یک روش ایجاد توازن در حلقه اقتصادی بازی های رایانه ای موبایلی به منظور افزایش درآمدزایی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • بازی جست‌وجوگر برای تقویت توجه پایدار به‌منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه
  • کاربرد آزمون تشخیص شخصیت ریزوهادسون در پیشنهاد نوع بازی افزار و ژانر بازی به کاربران با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون
  • هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
  • بازی وارسازی در آموزش الگوریتم به دانش آموزان پایه دوم متوسطه اول
  • یبزسظ
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]