پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان از طریق بازی جدی مبتنی بر وب
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

آموزش برنامه نویسی به کودکان از طریق بازی جدی مبتنی بر وب

Teaching programming to children through serious game website
نویسندگان :

سیده فاطمه طاهری ( دانشگاه قم ) , شیوا محمدعلیپوری ( دانشگاه قم )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه بازی های جدی گسترش بیشتری پیدا کرده اند و یکی از حوزه های فعالیت این بازی ها برنامه نویسی است که یکی از مهم ترین مهارت هایی است که شاید در سال های آینده برای رشد و پیشرفت افراد ضروری شود؛ داشتن مهارت در یک یا چند زبان برنامه نویسی و یا حداقل آشنایی با مفاهیم آن و حل مسئله با استفاده از کدنویسی، میتواند به راحتی آینده شغلی و تحصیلی افراد را تغییر دهد. می توان این مهارت را از سنین کودکی به وسیله بازی های جدی به گونه ای که کودکان به برنامه نویسی علاقه مند شوند، به آنها آموخت. به این دلیل که کودکان زمینه ذهنی مناسبی برای فراگیری مطالب دارند و زمان زیادی را صرف بازی های تلفن هوشمند و رایانه ای می کنند. هدف از این مقاله بررسی هفت وبسایت ارائه دهنده بازی جدی با هدف آموزش مهارت یا زبان برنامه نویسی به کودکان است. در این مقاله ما بازی های جدی را برای یادگیری برنامه نویسی بر اساس مفهوم یادگیری برنامه نویسی از طریق بازی بررسی، ارزیابی و پیشنهاد می کنیم.

کليدواژه ها

بازی جدی، برنامه نویسی، بازی آموزشی،کودکان، سرگرمی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شیوا محمدعلیپوری , 1399 , آموزش برنامه نویسی به کودکان از طریق بازی جدی مبتنی بر وب , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • Possible Worlds theory and its application to videogames A case study of Life Is Strange
  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • CALN چارچوب نظری علوم استفاده‌شده در تولید رویه‌ای محتوا
  • تأثیر وابستگی به بازی های رایانه ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
  • معرفی بازاریابی اینترنتی و مدل های آن و مقایسه با بازاریابی سنتی در عصر حاضر
  • توسعه کارآفرینی در بازیهای رایانه ای از طریق داده کاوی در نیازسنجی بازار هدف
  • نقد و تحلیل فرهنگی بازی های رایانه ای (مطالعه موردی بازی زولا)
  • تاثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی شرکتهای ایرانی بر رشد آنها در بازار بین المللی
  • Looking at Intergenerational Game Design through the Lens of Game Genres
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]