پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه

DeepSkill A framework for ranking teams skills in massively multiplayer online games
نویسندگان :

محمد مهدی رضاپور ( دانشگاه اصفهان ) , محمدعلی نعمت‌بخش ( دانشگاه اصفهان ) , افسانه فاطمی ( دانشگاه اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

در سال‌های اخیر با همه‌گیری بسترهای مبتنی بر شبکه‌های جمعیتی انبوه نظیر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بسیاری از خدمات رایانه‌ای دیگر نیز با تاثیرپذیری از این پارادایم تحولاتی را از مناظر مختلف تجربه کرده‌اند. از جمله‌ موفق‌ترین بسترهای مبتنی بر این پارادایم را می‌توان بازی‌های برخط چند نفره انبوه (بَچنا) دانست. یکی از مسائلی که هدف بسیاری از پژوهش‌های حوزه‌ی بازی‌های دیجیتال قرار گرفته است چگونگی جذب هر چه بیشتر بازیکنان انسانی به بازی است. در واقع سوال اصلی مطرح شده این است که چگونه می‌توان در حین اجرای بازی، بازیکنان انسانی را به اصطلاح در دنیای بازی غرق نمود. یکی از اصلی‌ترین مقولات تاثیرگذار بر رضایت بازیکنان در بازی‌های بچنا قرار گرفتن در مقابل بازیکنانی با مهارت مشابه است که در این صورت احتمال برد و باخت او متناسب باشند. در حال حاضر روش‌هایی چون EloRating، TrueSkill و TrueSkill2 به منظور سنجش و رده‌بندی مهارتی بازیکنان در بازی‌های چند نفره برخط ارائه شده است که با توجه به تعریف بازی‌های بچنا برای استفاده در این نوع از بازی‌ها پیش‌بینی‌های لازم را نداشته‌اند؛ از همین رو در این پژوهش تلاش می‌شود یک چارچوب با عنوان DeepSkill جهت سنجش و رتبه‌بندی مهارتی بازیکنان در بازی‌های بچنا ارائه شود. طبق نتایج به دست آمده DeepSkill توانسته با رویکردی نوین به تعریف مهارت در بازی‌های بَچنا خطای بسیار کمی در تخمین مهارت تیمی در اینگونه از بازی‌ها از خود نشان دهد.

کليدواژه ها

سنجش مهارت، بازی‌های MMO، رده‌بندی مهارتی، سیستم‌های چندعامله، DeepSkill

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمد مهدی رضاپور , 1399 , DeepSkill یک چارچوب جهت رتبه‌بندی مهارت تیم‌ها در بازی‌های برخط چندنفره انبوه , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بازی های رایانه ای و کاربردهای آن در آموزش و یادگیری
  • نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • تحلیل تأثیر اجتماعی شبکه های اجتماعی با استفاده از مصورسازی داده ها
  • مؤلفه‌های طراحی بازی رایانه‌ای به‌منظور اثرگذاری بر هویت بازیکن نوجوان
  • مدلسازی تاثیر ارزش ذینفعان بر نظام نوآوری فراملی یا بخشی در صنعت بازی رایانه ای
  • تقویت توجه مداوم و انتخابی با استفاده از بازی های رایانه ای جدی برای کودکان گروه سنی ب
  • بهبود تجربه کاربری با استفاده از فناوری های چندرسانه‌ای در موزه طراحی
  • کاربرد آزمون تشخیص شخصیت ریزوهادسون در پیشنهاد نوع بازی افزار و ژانر بازی به کاربران با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون
  • بررسی وابستگی کلاس‌های معکوس مبتنی بر واقعیت مجازی آموزش انگلیسی با اهداف پزشکی به راهبری یاددهنده
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]