DeepSkill یک چارچوب جهت رتبهبندی مهارت تیمها در بازیهای برخط چندنفره انبوه
DeepSkill A framework for ranking teams skills in massively multiplayer online games
نویسندگان :
محمد مهدی رضاپور ( دانشگاه اصفهان ) , محمدعلی نعمتبخش ( دانشگاه اصفهان ) , افسانه فاطمی ( دانشگاه اصفهان )
چکیده
در سالهای اخیر با همهگیری بسترهای مبتنی بر شبکههای جمعیتی انبوه نظیر شبکههای اجتماعی و پیامرسانها بسیاری از خدمات رایانهای دیگر نیز با تاثیرپذیری از این پارادایم تحولاتی را از مناظر مختلف تجربه کردهاند. از جمله موفقترین بسترهای مبتنی بر این پارادایم را میتوان بازیهای برخط چند نفره انبوه (بَچنا) دانست. یکی از مسائلی که هدف بسیاری از پژوهشهای حوزهی بازیهای دیجیتال قرار گرفته است چگونگی جذب هر چه بیشتر بازیکنان انسانی به بازی است. در واقع سوال اصلی مطرح شده این است که چگونه میتوان در حین اجرای بازی، بازیکنان انسانی را به اصطلاح در دنیای بازی غرق نمود. یکی از اصلیترین مقولات تاثیرگذار بر رضایت بازیکنان در بازیهای بچنا قرار گرفتن در مقابل بازیکنانی با مهارت مشابه است که در این صورت احتمال برد و باخت او متناسب باشند. در حال حاضر روشهایی چون EloRating، TrueSkill و TrueSkill2 به منظور سنجش و ردهبندی مهارتی بازیکنان در بازیهای چند نفره برخط ارائه شده است که با توجه به تعریف بازیهای بچنا برای استفاده در این نوع از بازیها پیشبینیهای لازم را نداشتهاند؛ از همین رو در این پژوهش تلاش میشود یک چارچوب با عنوان DeepSkill جهت سنجش و رتبهبندی مهارتی بازیکنان در بازیهای بچنا ارائه شود. طبق نتایج به دست آمده DeepSkill توانسته با رویکردی نوین به تعریف مهارت در بازیهای بَچنا خطای بسیار کمی در تخمین مهارت تیمی در اینگونه از بازیها از خود نشان دهد.کليدواژه ها
سنجش مهارت، بازیهای MMO، ردهبندی مهارتی، سیستمهای چندعامله، DeepSkillکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد مهدی رضاپور , 1399 , DeepSkill یک چارچوب جهت رتبهبندی مهارت تیمها در بازیهای برخط چندنفره انبوه , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.