بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال
Investigating the character design of computer educational games produced in Iran for children 4 to 6 years old
نویسندگان :
سعیده قضوی ( غیرانتفاعی سپهر اصفهان ) , پریسا داروئی ( 2- استادیار گروه ارتباط تصویری دانشگاه هنر اصفهان )
چکیده
بازی رایانه ای فعالیتی آگاهانه است که تحت فرایند مکانی و زمانی و تحت یک قوانین و قواعد خاص به استمرار می رسد که با استفاده از طراحی مناسب و جذاب فضاها و ترکیب بندی ها و شخصیت ها از تاثیر به سزایی بر روی مخاطب برخوردار خواهد بود. در واقع نیازی که در این زمینه احساس شده است، بیشتر به علت وجود بازی هایی می باشد که اکنون در بخش بازی های کودکان در بازار وجود دارند که درصد بیشتر این بازی ها از لحاظ تصویری و گرافیکی و طراحی شخصیت در سطح پایینی بوده و یا ارتباط چندانی با فضای کلی آموزشی بازی ها ندارند. بعضی از این بازی های عرضه شده در بازار از لحاظ آموزش و محتوا و برنامه ی آموزشی موفق عمل کرده اند ولی با توجه به تصاویر بی کیفیت و طراحی نادرست و نامرتبطی که در محیط بازی وجود دارد، از میزان جذب مخاطب خود کاسته اند و نتواسته اند آن چنان که باید در ذهن مخاطب ماندگار بمانند. این پژوهش تلاش بر این دارد تا بتواند گامی رو به جلو در جهت پیشرفت این صنعت و هنر مدرن بردارد. در حقیقت هر زمان که تحقیقی صورت می گیرد می بایست پاسخ گو به نیازی از احتیاجات جامعه باشد و با توجه به موضوع این پژوهش که بررسی طراحی بصری شخصیت های بازی های رایانه ای است، تحقیقاتی انجام شد تا این نتیجه به دست آیدکه طراحی شخصیت مرتبط و صحیح و مناسب می تواند سبب ماندگاری و بقای بازی در ذهن کودک شود.کليدواژه ها
طراحی شخصیت، بازی های آموزشی رایانه ای ، کودکان 4 تا 6 سالکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:پریسا داروئی , 1399 , بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.