پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال

Investigating the character design of computer educational games produced in Iran for children 4 to 6 years old
نویسندگان :

سعیده قضوی ( غیرانتفاعی سپهر اصفهان ) , پریسا داروئی ( 2- استادیار گروه ارتباط تصویری دانشگاه هنر اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

بازی رایانه ای فعالیتی آگاهانه است که تحت فرایند مکانی و زمانی و تحت یک قوانین و قواعد خاص به استمرار می رسد که با استفاده از طراحی مناسب و جذاب فضاها و ترکیب بندی ها و شخصیت ها از تاثیر به سزایی بر روی مخاطب برخوردار خواهد بود. در واقع نیازی که در این زمینه احساس شده است، بیشتر به علت وجود بازی هایی می باشد که اکنون در بخش بازی های کودکان در بازار وجود دارند که درصد بیشتر این بازی ها از لحاظ تصویری و گرافیکی و طراحی شخصیت در سطح پایینی بوده و یا ارتباط چندانی با فضای کلی آموزشی بازی ها ندارند. بعضی از این بازی های عرضه شده در بازار از لحاظ آموزش و محتوا و برنامه ی آموزشی موفق عمل کرده اند ولی با توجه به تصاویر بی کیفیت و طراحی نادرست و نامرتبطی که در محیط بازی وجود دارد، از میزان جذب مخاطب خود کاسته اند و نتواسته اند آن چنان که باید در ذهن مخاطب ماندگار بمانند. این پژوهش تلاش بر این دارد تا بتواند گامی رو به جلو در جهت پیشرفت این صنعت و هنر مدرن بردارد. در حقیقت هر زمان که تحقیقی صورت می گیرد می بایست پاسخ گو به نیازی از احتیاجات جامعه باشد و با توجه به موضوع این پژوهش که بررسی طراحی بصری شخصیت های بازی های رایانه ای است، تحقیقاتی انجام شد تا این نتیجه به دست آیدکه طراحی شخصیت مرتبط و صحیح و مناسب می تواند سبب ماندگاری و بقای بازی در ذهن کودک شود.

کليدواژه ها

طراحی شخصیت، بازی های آموزشی رایانه ای ، کودکان 4 تا 6 سال

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پریسا داروئی , 1399 , بررسی طراحی شخصیت بازی های آموزشی رایانه ای تولید ایران برای کودکان 4 تا 6 سال , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی وابستگی کلاس‌های معکوس مبتنی بر واقعیت مجازی آموزش انگلیسی با اهداف پزشکی به راهبری یاددهنده
  • طراحی بازی تعاملی رایانه ای برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی- احساسی کودکان پیش‌دبستانی مبتلا به الکسی تایمی
  • طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان
  • پیش بینی اهمال کاری تحصیلی و مسئولیت پذیری دانش آموزان بر اساس میزان استفاده از بازی های رایانه ای
  • تاثیر جامعه شناختی بازی های رایانه ای بر کنشگری مناسب جوانان در جامعه
  • تأثیر ابعاد استراتژیک تجربه کاربر در بازی‌های آنلاین بر بازاریابی شفاهی الکترونیکی
  • هنردرمانی مجازی و بهبود کودکان بیش فعال
  • Effects of digital games on critical thinking Empirical Evidence-Based Study
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]