پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان

Covidnama gamification data visualization of covid-19 cases in the world
نویسندگان :

مرضیه سادات مطلقی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , یونس سخاوت ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

بیماری همه گیر کووید-19 در دسامبر 2019 از ووهان چین آغاز شد و پس از انتقال به مناطق مختلف، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. از ابتدای سال 2020 این اپیدمی توسط سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی اعلام شد و سپس بسیاری از تحقیقات به سوی درک ویژگی های مختلف این بیماری و مقابله با شرایط ایجاد شده توسط آن، هدایت شد. با اعلام لحظه به لحظه ی آمار ابتلا، بهبود و مرگ و میر ناشی از کووید-19، داده های کمی و کیفی مربوط به وضعیت موجود، در دسترس همگان قرار گرفت. هدف از ارائه ی داده ها، آگاهی رساندن به متخصصان و کمک به کنترل و مدیریت دولت ها در شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی بوده است. برای درک بهتر این داده ها، سیستم های مصورسازی با هدف تخمین روند بیماری و کشف الگوی مشخص و همچنین روابط بین متغیرها، طراحی و پیاده سازی شدند. در این مقاله ما یک سیستم مصورسازی تعاملی ارائه می دهیم که تعداد موارد گزارش شده از ابتدای ژانویه تا 15 دسامبر 2020 به صورت روزانه در سطح جهان را نمایش می دهد. این ابزار برای سهولت در فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها و روند پیشروی بیماری به محققان، مقامات بهداشت عمومی و عموم مردم طراحی و پیاده سازی شده است. تمام داده های جمع آوری شده و نمایش داده شده، مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی می باشد.

کليدواژه ها

مصورسازی داده، مصورسازی تعاملی، مصورسازی بازی وار، کووید-19، کرونا ویروس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرضیه سادات مطلقی , 1399 , کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش ویژگی های بازی دیجیتالی و جنسیت در پیش بینی استعداد STEM دانش آموزان 12-10ساله شهر اصفهان
  • Evaluate the effectiveness of the software a mobile application Kalcal on the learning for students with dyscalculia
  • یبزسظ
  • فرآسا بازی جدی بیوفیدبک مبتنی بر اصول درمانی شناختی-رفتاری با هدف کاهش استرس و اضطراب
  • یادگیری واژگان زبان از طریق اپلیکشن تلفن همراه مطالعه موردی اپلیکیشن کوییزلت
  • چگونگی واكسيناسيون افراد در بازی جدی با مدل‌سازي مبتني بر گراف
  • بررسی نقش واسط فرهنگ در رابطه بین بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای و قصد خرید نسخه‌های جدید بازی
  • روابط اجتماعی در ورای بازی های رایانه ای
  • تحلیل المان های بازی وارسازی بر اساس تجربه کاربری در نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان 8 تا 10 سال
  • رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای با بهزیستی تحصیلی و خودنظم جویی شناختی هیجان در نوجوانان
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]