پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله طبقه‌بندی مفاهیم برنامه‌سازی آموزش داده شده توسط بازی‌های جدی
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

طبقه‌بندی مفاهیم برنامه‌سازی آموزش داده شده توسط بازی‌های جدی

Classification of programming concepts taught by serious games
نویسندگان :

فاطمه مرادپور ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

دوره‌های مقدماتی برنامه‌نویسی در دانشگاه‌ها و مدارس، مجموعه‌ی مشخصی از سطوح یادگیری را ارائه می‌دهند، اما اغلب دانشجویان به دلیل مطابق نبودن برنامه‌های درسی با سطح یادگیری آن‌ها ناراضی می‌باشند. استفاده از بازی‌ها برای آموزش برنامه‌نویسی، تأثیر جذب دانشجویان برای یادگیری را نشان داده ‌است. علوم کامپیوتر یکی از رشته‌های مورد مطالعه برای بازی‌های آموزشی است. یکی از چالش‌های اساسی برای بازی‌های جدی در حوزه برنامه‌نویسی، مناسب‌بودن بازی‌ها برای دانشجویان با توجه به توانایی‌ها، سطح دانش و نیازهای مختلف آن‌ها می‌باشد. متأسفانه، یافتن سطح مشخصی از برنامه‌نویسی که همه‌ی دانشجویان از آن برخوردار بوده و همچنین برای آنان جذاب و چالش برانگیز باشد، دشوار است. مباحث درسی ACM 2013شامل رهنمودهایی است که می‌تواند در بازی‌ها برای یادگیری مفاهیم برنامه‌نویسی استفاده شود. در این مقاله، 49 بازی جدی برنامه‌نویسی طبق رهنمودهای ACM 2013 طبقه‌بندی شده‌ است. سپس این ویژگی‌ها به‌عنوان ورودی به درخت تصمیم داده ‌می‌شود. با استفاده از درخت تصمیم، برای چهارگروه از مخاطبان مدلی ارائه می‌شود تا به طراحان بازی در ساخت بازی‌های جدی برنامه‌نویسی مطابق با مفاهیم اصلی درس برنامه‌نویسی، کمک کند.

کليدواژه ها

بازی‌های جدی، بازی‌های جدی برنامه‌نویسی، آموزش‌ علوم کامپیوتر، برنامه‌نویسی، طراحی بازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرتضی دری گیو , 1399 , طبقه‌بندی مفاهیم برنامه‌سازی آموزش داده شده توسط بازی‌های جدی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • الگوی ارتقای سلامت سالمندان مبتنی بر روش‌های بازی‌سازی
  • تحلیل و مقایسه نقش ادرادک، شخصیتی در داستان کافکا، نظریه فروید و بازی دث استرندینگ
  • بازی رایانه ای، هنر دیجیتال در بازنمایی ایدئولوژی های فرهنگی
  • پیش بینی پرخاشگری و اعتیاد به بازیهای رایانه ای بر اساس سواد رسانه ای مادران در دانش آموزان دوره متوسطه اول
  • پسامدرنیسم و بازی های رایانه ای محبوب
  • بازی «زبان من» طراحی یک بازی رایانه ای به منظور بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر آموزش کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی
  • طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان
  • تجربه بازی موبایلی در یک جامعه سنتی یک بررسی جامعه شناختی
  • تحلیل اطلاعات فروش بازی‌های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده‌ها به‌منظور تولید بازی‌های جدید
  • مطالعه مسکات روزانه و تاثیر آن در تبلیغات و شبکه های اجتماعی
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]