
طبقهبندی مفاهیم برنامهسازی آموزش داده شده توسط بازیهای جدی
Classification of programming concepts taught by serious games
نویسندگان :
فاطمه مرادپور ( دانشگاه سمنان ) , مرتضی دری گیو ( دانشگاه سمنان )
چکیده
دورههای مقدماتی برنامهنویسی در دانشگاهها و مدارس، مجموعهی مشخصی از سطوح یادگیری را ارائه میدهند، اما اغلب دانشجویان به دلیل مطابق نبودن برنامههای درسی با سطح یادگیری آنها ناراضی میباشند. استفاده از بازیها برای آموزش برنامهنویسی، تأثیر جذب دانشجویان برای یادگیری را نشان داده است. علوم کامپیوتر یکی از رشتههای مورد مطالعه برای بازیهای آموزشی است. یکی از چالشهای اساسی برای بازیهای جدی در حوزه برنامهنویسی، مناسببودن بازیها برای دانشجویان با توجه به تواناییها، سطح دانش و نیازهای مختلف آنها میباشد. متأسفانه، یافتن سطح مشخصی از برنامهنویسی که همهی دانشجویان از آن برخوردار بوده و همچنین برای آنان جذاب و چالش برانگیز باشد، دشوار است. مباحث درسی ACM 2013شامل رهنمودهایی است که میتواند در بازیها برای یادگیری مفاهیم برنامهنویسی استفاده شود. در این مقاله، 49 بازی جدی برنامهنویسی طبق رهنمودهای ACM 2013 طبقهبندی شده است. سپس این ویژگیها بهعنوان ورودی به درخت تصمیم داده میشود. با استفاده از درخت تصمیم، برای چهارگروه از مخاطبان مدلی ارائه میشود تا به طراحان بازی در ساخت بازیهای جدی برنامهنویسی مطابق با مفاهیم اصلی درس برنامهنویسی، کمک کند.کليدواژه ها
بازیهای جدی، بازیهای جدی برنامهنویسی، آموزش علوم کامپیوتر، برنامهنویسی، طراحی بازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مرتضی دری گیو , 1399 , طبقهبندی مفاهیم برنامهسازی آموزش داده شده توسط بازیهای جدی , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان میباشد.