پورتال همایش ها و سمینارهای دانشگاه اصفهان
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • آرشیو مقالات
  • سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
  4. مقاله نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات
عنوان رویداد : بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399

نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات

Converting rhythmic movements to abstract and artistic images by the motion capturing system
نویسندگان :

فاطمه الزهرا دستوری ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , فاطمه موسوی زگلوجه ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز ) , سمیه سلطانی ( دانشگاه هنر اسلامی تبریز )

دانلود فایل   

چکیده

دنیای دیجیتال و فناوری تأثیر بسزایی در پیشرفت هنر داشته است. تا جایی که باعث دگرگونی فعالیت‌های بسیاری ازجمله هنر نقاشی، موسیقی و سایر هنرها شده است که با نام‌های نقاشی دیجیتال ، هنر اینترنت، واقعیت مجازی و این قبیل اسامی نام‌برده می‌شوند. از طریق انواع حسگرها و دستگاه ها ضبط، مستندسازی و ذخیره محتوای میراث‌فرهنگی ناملموس، در حجم و کیفیت بالایی فعال شده است. در این مقاله سعی شده است با معرفی سیستمی، زیبایی بصری تصاویر انتزاعی حاصل از تعقیب الگوی حرکتی اعضای بدن در حرکات موزون (رقص) با استفاده از سیستم ضبط حرکت بررسی شود. تصویر خروجی این سیستم می‌تواند بعد پنهانی از فرهنگ هر جامعه را آشکار سازد و انگیزه لازم برای آموزش و فراگیری حرکات موزون مربوط به هر منطقه و راهکاری برای درمان اختلالات حرکتی و شناختی را فراهم آورد. همچنین در بعد هنری می‌تواند زمینه ایده یابی برای تصویرسازی‌های خلاقانه‌تر از فضاها و اشخاص ایجاد کند. پس از بررسی تصاویر خروجی، نتایج حاکی از این بود که تصاویر انتزاعی حاصل در ابعاد و جنبه‌های مختلف دارای زیبایی بصری منحصر به خود هستند و با تغییر زاویه نگاه از یک رویداد واحد، برداشت‌های متفاوتی حاصل می‌گردد.

کليدواژه ها

ضبط حرکات، رقص، نقاشی دیجیتالی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه الزهرا دستوری , 1399 , نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات , بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها

برگرفته از رویداد



بازي های رايانه اي،فرصت ها و چالش ها
تاریخ برگزاری : 01 بهمن ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • یبزسظ
  • تحلیل و مقایسه نقش ادرادک، شخصیتی در داستان کافکا، نظریه فروید و بازی دث استرندینگ
  • بررسی آموزش مفاهیم زبان تصویر مبتنی بر بازی های رایانه ای برای کودکان اوتیسم نمونه موردی، دایره رنگ
  • تحلیل حقوقی ضمان درک در نرم افزارها و بازی های رایانه ای در حقوق ایران، فرانسه و کنوانسیون بیع بین المللی 1980
  • جلوه های تاثیر بازی های رایانه ای بر پیشگیری از بزهکاری اطفال ونوجوانان
  • کوویدنما مصورسازی بازی وار داده های مربوط به وضعیت کووید-19 در جهان
  • بازی سازی ابری بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت
  • معرفی بازاریابی اینترنتی و مدل های آن و مقایسه با بازاریابی سنتی در عصر حاضر
  • محلی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای از منظر نظریۀ نظام‌ چندگانه و نظریۀ هدف‌مندی در مطالعات ترجمه
  • Designing an earthquake preparedness training curriculum by playing in a virtual reality environment
  • تماس با ما


     اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
    کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
    E-mail: Info@ui.ac.ir
    تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶

     

    پیوندها


    • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
    • استانداری اصفهان
    • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
    • سازمان سنجش کشور
    • شهرداری اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه اصفهان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]